Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
![]() ![]() |
Bør jeg bekymre meg?Jeg har i lang tid vært litt sånn småbekymret for min eldste sønn på 13. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#2 |
Sterk og fri!
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør jeg bekymre meg?Ja, dette må du få sjekket. Denne kroppen har det ikke godt. - Ikke at jeg er ekspert altså, men dette høres ikke riktig ut. Om ikke fastlegen trigger på dette vil jeg tatt med mitt barn til leger som kan litt om mat, Balderklinikken, Kilden Helse eller Dr Lindberg, for dette høres ut til å henge sammen med maten ... Men bekyre deg skal du ikke! Du skal handle.
![]() |
![]() |
#3 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Sv: Bør jeg bekymre meg?Støtter Guros råd her |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør jeg bekymre meg?Dette må du sjekke med en gang. Ta ham med til legen i morgen! Sterk tørste og mye vannlating er et veldig typisk tegn på diabetes 1, så du må få tatt et nytt blodsukker ASAP. Dersom blodsukkeret når vanvittige høyder, noe det gjør dersom en diabetiker ikke får insulin, kan han gå i koma. Kanskje jeg maler fanden på veggen, men dette må du virkelig sjekke! Med en gang. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Bør jeg bekymre meg?jeg synes også at du bør ta han med til legen, og få utredet han... forstår av inlegget ditt at han har vært på glucosebelastning, og som du skriver er jo fastende blodsukker på 7 høyt. få han til å sjekke om det skummer mye når han tisser, det er også et tegn på diabetes (ikke noe å sette diagnose ut fra, men et tegn) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Bør jeg bekymre meg?Det kan være diabetes, men det kan også være mage-/tarmproblemer. Jeg har to sønner. Den ene like gammel som din. Han har melkeintoleranse. Noe som fører til oppblåst mage, sterk tørste og diverse problemer med matlysten. Min andre sønn på 6 år har diagnosen underfølsom tarm. Dvs at han har mistet trykketrangen. Han greier ikke å gå på do og gjøre nr 2 uten hjelp av medisiner. Når han ikke fikk medisiner fylte tarmen seg slik at han ble helt forstoppet. Dette gikk utover matlysten. I steden for å spise gikk han over til å fylle magen med alt mulig av drikke i steden. Han var i følge seg selv bare tørst hele tiden. I perioder gikk det vannvittig mye flytende inn i den gutten og det førte jo til tissing i tide og utide. Vi trodde også at han hadde diabetes, men det viste seg jo å være noe helt annet.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Bør jeg bekymre meg?Tusen takk for gode råd |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Bør jeg bekymre meg?Bra.. Vi må stå på for unga våre. Og har man ikke spisse albuer kommer man ingen vei i helsenorge.. Det er i allefall min erfaring. Lurt å skifte fastlege, men forsikre deg om at du får en som er bedre da. Det er ikke alltid like lett å få til.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Bør jeg bekymre meg?Stivelsesintoleranse a la cøliakie kan være en årsak.. Og en lignende sykdom som jeg ikke helt husker navnet på, men det var kronisk tarmbetennelse som gjør at stivelsen ikke blir tatt opp i kroppen. Noe med problemer med spalting av stivelse. Reagerer han slik på sukker også så kan det være en indikasjon på hormonmangler eller spaltingsproblemer. Næringen blir i allefall ikke tatt opp i kroppen. Noe som fører til feilernæring og underernæring. Og feilernærte barn har jo oppsvulmede mager.. Nei, nå må jeg slutte.. Du får vel angst her nå.. Kort sagt.. Det er mange mulige årsaker. Du må bare finne ut hva som konkret feiler din sønn. For noe er helt åpenbart galt. Gi deg aldri. Det kommer til å bli slitsomt og krevende.. men før eller siden vil du finne ut av det og da kommer det din sønn til gode.. Det er belønning vel verd å streve for.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: Bør jeg bekymre meg?bare et lite tips i forhold til diabetes-mistanken din her... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Sv: Bør jeg bekymre meg?Du har fått mange gode råd her - men som den tarm-hippi'n jeg er, har jeg hengt meg opp i;
...og da lurer jeg på; hvordan er fordøyelsen/avføringen hans ellers?
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Sv: Bør jeg bekymre meg?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Sv: Bør jeg bekymre meg?
Hahaha!
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Bør jeg bekymre meg?Klart jeg vil svare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
![]() ![]() |
Sv: Bør jeg bekymre meg?Jag följer dina undersökningar med spänning. Jag har en 17 årig son hemma som har problem med magen från tid till annan. Han har fått konstaterat en mild laktosöverkänslighet men inget utslag på celiaki. Han känner av dagar när han ätit för mycket bröd. Då måste han springa på toa några extra gånger. Problemen är inte nog allvarliga för att jag har dragit igång en stor undersökning - särskilt med tanke på att min egen mage har krånglat i alla år och ingen har funnit ut varför. Men vi har gått på en lavkarbodiet/GI diet hela familjen sedan i höstas och det verkar som om han mår bättre de dagar då han följer det upplägget, men jag har ju inte kontroll över vad han äter hela tiden... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Bør jeg bekymre meg?du må la oss få vite hvordan detetktiv-virksomheten din går da. Jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det du forteller om din sønn (bortsett fra det med kamelpisset) og jeg har laktoseintoleranse, og mistenker i tilegg at jeg reagerer på en del karboholdig mat (sukker, hvete o.l) må alltid vite hvor nærmeste do er... ikke noe behagelig. Men det har ikke vært så mye forståelse å få fra legen, for det virker som om de eneste intoleransersom er sett på som aksepterte er laktoseintoleranse og cøliaki. Jeg merker en utrolig stor bedring når jeg unngår karbomat. Magen min er roligere, jeg kaster ikke opp så mye, jeg har ikke så mye luft og diare, og jeg får mye mere energi og overskudd til å være med vennene mine, og å trene. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
99-tråden!!!!!!! | nalana | Livets lyse side | 5 | 22-12-04 15:33 |