Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

nattà mat på byn...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-06-06, 20:04   #1
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel
Wink

nattà mat på byn...

hei hei!!! Er det noen som har nått bra forslag på vad man kan spise på vei hjem fra Byn en lørdags natt???.. Nån som vet ca hvor mye karb det er i kebabkjøtt alt kyllingkjøttkebab..? Ska ut på byn første gangen sen jag begynte dieten å jag har ikke lust att sprekke pga det... å en ting till...hvor mange karb i en rødvinsflaske? Har lest om det i boken ,men har problemer å regne om gram till dl osv...syns i hele tatt att allt flytende skulle angis karb per cl,dl,spisesje...Er ikke så veldigt flink till å regne da...
takknemlig for svar...

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 20:07   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: nattà mat på byn...

Fedonburger. Ellers, så kan du jo bestille kebabmeny og bare spise salat og kjøtt.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 20:21   #3
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Wink

Tack for kjappt svar! spiste fedon burger en uke sen..dagen etter når jag våknet var jag ikke i ketose lenger. Vet du hvor mye det er ca i kebabkjøtt då? Er i snart tredje uka av ketolysedieten så då blir det ikke mye karb jag spiser.. dette med vinet då? hvor mange gram er 750ml? 75? eller 175?
Beklager men det var længe sen vi leste om det i skolen og jag føler mig veldigt dum ...

[/IMG]
Gammel 13-06-06, 20:31   #4
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, det er jo brød på, tenkte ikke på at du er i ketose. Da må et nok bli kebabkjøtt og salat. Det er jo forskjell på dem, noen er laget av rent kjøtt, mens andre er laget av kjøttfarse. De med rent kjøtt har kansje litt mer karber i kryddermiksen, men kjøttfarsen mer karber i seg... Men jeg tror ikke det skal utgjøre så mye?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 21:14   #5
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Wink

Ja det får bli kebab då kansje
Men viss det er noen annen som vet ca vad kebab innehåller dvs 10 , 40 eller 60 karb tex..skjønner att det sikkert er ulike...men sån ca kansje og dette med vinet då....noen som vet kansje... Trenger svar innen torsdag(ska se på fotballs-vm).... heheeh

Tack lise for dine svar og kansje noen annen kan svaren på de andre spørsmåle...trenger å regne på allt jag putter i munnen foreløbig....

[/IMG]
Gammel 13-06-06, 21:41   #6
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Hvorfor ikke kjøpe inn en hel haug med kyllingvinger og ha klart hjemme også ta nattmaten der.. med en hel haug med gode venner? Det har jeg gjort mange ganger og det er mye mer koselig enn å stå å strø salat og dressing rundt på fortauet nedi byen..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 22:00   #7
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Wink

Ha ha,ja det va en bra idè..!!!! Må vartfall prøve å planere natta maten INNEN jag drar ut på byn..
Hade lovet mig selv å ikke drikke de 4 første ukene på kuren...men jag tenkte ju ikke på att det er fotballs-VM,fint vær og masse folk ute i Tigerstaden... Så det blir nog en del å drikke på torsdag (mitt hjemland sverige spiller).... Men ikke øl...bare vin..prøvde å bestille en mojito med søtningmedel førre uken..men bartendern bara lo av mig ....så det prøver jag mig ikke på igen...

[/IMG]
Gammel 13-06-06, 22:01   #8
hede
Seniormedlem

hede sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 52
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

1 liter = 1000 milliliter
1 kg = 1000 gram

For vaeske som melk, juice, brennevin, olje, vin... kan du regne at vekten av en milliliter er ett gram, det vil si samme tetthet som vann.

vann har foelgelig tetthet 1kg/liter.

lykke til med vindrikking

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 22:01   #9
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Det med vinen kommer alt an paa hvilken vin ogsaa da... toerr hvitvin inneholder vel minst karber...

Gammel 13-06-06, 22:04   #10
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Heia Sverige.. ( Fjonken må jo heie litt på Sverige siden hu sjøl har 1/6 dels svenskt blod i årene) Hadde vært kult om Sverige kom seg helt opp i teten..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 22:26   #11
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Wink

Ja heia sverige!!!!
Tusen takk for alle svar!!!! Nå skjønner jag det hvordan jag ska regne...vin blir det.....har haft abstinens etter några glass rødvin i 2 uker nå.. ..hehee...Er ikke interesert i fotball annars på året..men er det VM så er det VM....
ha en bra uke dere...

[/IMG]
Gammel 14-06-06, 09:52   #12
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

mener og ha lest at en dl vin har 2,5 karber .....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 10:31   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta

mener og ha lest at en dl vin har 2,5 karber .....

Kommer an på hva slags vin du drikker det Nøtta. Rødvin har mindre enn hvit og dess tørrere vinen er dess mindre karber er det !

Gammel 14-06-06, 11:20   #14
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Ikke for å være en festbremse... men drikker man lavkarboøl, vin eller sprit, så bør man ikke ha spist de siste 3-4 før man gpr ut, eller spise etterpå. Dette da kroppen prioriterer å forbrenne alkoholen fremfor karbohydrater, proteiner og fett. Det medfører at kroppen må gjøre noe annet med den maten som inntas, noe som fører til at næringen lagres i glykog- og fettlagrene. Videre kommer man lett ut av ketose på denne måten... desverre...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 11:23   #15
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

...men spiser man ikke etterpå, så blir man jo så gruuuelig dårlig også... Kansje det er likegreit å bare ta en rusfri aften.
*deler villig ut gode forslag*

Gammel 14-06-06, 11:37   #16
Ziggy
Gjest

Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

...men spiser man ikke etterpå, så blir man jo så gruuuelig dårlig også... Kansje det er likegreit å bare ta en rusfri aften.
*deler villig ut gode forslag*

Neida... drikk mye vann når du kommer hjem, og ta en Zyrtec FØR du går ut på by'n, så skal du se at det meste ordner seg...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 11:44   #17
Seigdama
Medlem

Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 41
Seigdama er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Neida... drikk mye vann når du kommer hjem, og ta en Zyrtec FØR du går ut på by'n, så skal du se at det meste ordner seg...

Skal du ta zyrtec må du ta en ca en time før du begynner å drikke, og en før du legger deg.
Hverdagsfylla er en del av en students liv

Faktisk, så sier dem at det kan være lurt å drikke et par spiseskjeer olje av noe slag før man legger seg, så glir alkohylene lettere gjennom. Dette har jeg ikke prøvd da, så kan ikke garantere virkningen ;p

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 11:59   #18
Ziggy
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Seigdama

Skal du ta zyrtec må du ta en ca en time før du begynner å drikke, og en før du legger deg.
Hverdagsfylla er en del av en students liv

Faktisk, så sier dem at det kan være lurt å drikke et par spiseskjeer olje av noe slag før man legger seg, så glir alkohylene lettere gjennom. Dette har jeg ikke prøvd da, så kan ikke garantere virkningen ;p

Det med trana fungerer på en annen måte, som motstandsbevegelsen benyttet seg av under 2. verdenskrig.

Da drakk de en hel flaske tran FØR de dro på fest med tyske soldater eller nazister, deretter drakk de minst like mye som disse... med den eneste forskjellen av tarmtottene var dekket med en beskyttende hinne fra trana, noe som medførte at de utsatte alkoholopptaket betraktelig.

På denne måten kunne de "pumpe" nazistene og tyskerene for verdifull etterretning i "fylla". Virkningen var imidlertid begrenset, så etter en tid trenger alkoholen gjennom oljehinna...

Gammel 14-06-06, 19:35   #19
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Tusen takk for varningen Ziggy..Bra kunskap att ha med sig..Så lenge jag vet dette ,så kan jag ju gjøre det beste av situationen om jag nå virkelig har lust att dricke vin...

[/IMG]
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om mat og helse (ikke bladet!) Huldr Fysisk og mental helse 1 17-03-06 10:10
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 12:33
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.