Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
![]() ![]() |
PsykiskJeg har i hele min slankekarriere lurt på en ting. Kan vekttapet bli stoppet psykisk? Kan man med hodet hindre kroppen i å gå ned i vekt eller hjelpe den? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende
![]() |
![]() |
#2 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PsykiskJeg har absolutt tro på at tankene våre påviker dette ja.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: PsykiskJeg har tenkt på det samme. At det kanskje kan være en redsel. Men det er nok ikke det at overvekten beskytter meg for noe, men heller det at det har blitt en identitet. Jeg er liksom hun feite. Det blir liksom så rart at jeg skal bli noe annet. Jeg må prøve å komme over det. Men det er vanskelig å skjønne at jeg faktisk fortjener noe mer enn å være feit jeg også. Humm. Rart at man kan vite at det bare er tull, men fortsatt ikke slutte å tro på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Sv: PsykiskHar du hørt om affirmasjoner? Det er positive tanker som en bevisst planter i hodet for å få det bedre.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: PsykiskKanskje. Hjelper det? Jeg burde finne noe som gjør meg glad. Det er alt for lett for å falle utpå når man er deppa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: PsykiskJeg har i allefall lært gjennom årelang erfaring at negative tanker gir dårlig motivasjon og minster man motivasjonen stopper jo også "slankeprosessen" opp. Ergo tenker man seg til en vektstopp.. fordi man mer eller mindre gir opp. Alt henger sammen..
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: PsykiskFrustrasjon = stress = stresshormoner = hemmer vekttap
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Psykisk
Derfor mange sliter med laaange vektplatåer..
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: PsykiskMan kan alltid regne med dere to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PsykiskTro kan flytte fjell, som man sier. Og klart det ligger en identitetsgreie i det å være overvektig, har opplev det sjøl, jeg. MEN - det er viktig å huske på at du ikke ER fettet ditt - du er ikke engang KROPPEN din - du er fremdeles ditt gode, gamle selv, om du så blir tatt av en hai og mister beina eller noe sånt... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: PsykiskJag är inne på samma spår/tanke. Jag har gått ner 10 kilo men sen är det stopp och jag sliter. I huvudet har jag en platespiller som hakat sig upp och hela tiden spelar samma spår "du är tjock, du är ful, du är fet, du kan inte gå ner i vikt....osv" och jag får inte ut de tankarna. Jag försöker se mig själv i ögonen i spegeln varje morgon (har inte gjort det på flera år - ser mig knappt i en spegel om jag kan undvika) och säga Godmorgon! Jag är bra! Jag är vacker... och sånt. Känns lite dumt, men det känns bättre iallafall. Lyckas inte göra detta varje dag dock.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
![]() ![]() |
Sv: PsykiskDet kan ogsaa vaere noe saa enkelt som at du har kommet til et vektplataa eller et vektpunkt. Et vektpunkt er en vekt som du har lagt paa en lengre tid en eller annen gang i livet ditt. Jeg hadde f.eks. sist vanskeligheter med aa komme meg forbi 80 kg som var en vekt jeg hadde i lang tid da jeg var omkring 12 aar gammel. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning.
![]() |
![]() |
#14 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: PsykiskHva? Mener du ikke trostespising *spytte ut noen fjær*. Hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: PsykiskAlbertine er jo et godt eksempel på at det er psykisk. Da hun bevisst slanket seg gikk hun ikke ned i vekt, men nå når hun jobber bevisst med den psykiske delen og slett ikke slanker seg.. ja nå raser hun jo ned i vekt. Overvekta ligger i hodet på de aller fleste.
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Eksem ved psykisk stress | mofe | Fysisk og mental helse | 7 | 14-02-06 18:56 |
Energi | Marianne | Fysisk og mental helse | 2 | 01-01-05 16:33 |