Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Biverknad når ein held seg vekke?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-07, 08:21   #1
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien

Biverknad når ein held seg vekke?

Ja, er det noko form for biverknad når ein held seg vekke frå søtning? Eg har ei såkalla "rein" veke denne veka, utan søtstoff, og i går og måndag hadde eg utruleg hovudverk...

Kan det komma av det tru?

Ser ut til at det går betre i dag... Heldigvis!

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 08:31   #2
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Biverknad når ein held seg vekke?

Hodepine kan være kroppens måte å si fra på om at den vil ha noe du ikke har gitt den (søtningsstoff) og kroppen gir beskjed om at den er avhengig... i så fall vil hodepinen gå over av seg selv... ellers er hodepine også tegn på at man har drukket for lite, eller at kroppen går inn i ketose... mange går ut av ketose med søtninigsstoffer også da, så det kan jo også være en løsning...

håper uansett du slipper å ha hodepine så lenge

Gammel 25-04-07, 09:36   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Ja, er det noko form for biverknad når ein held seg vekke frå søtning? Eg har ei såkalla "rein" veke denne veka, utan søtstoff, og i går og måndag hadde eg utruleg hovudverk...

Kan det komma av det tru?

Ser ut til at det går betre i dag... Heldigvis!

Jupp som Jeef sier, - det er nok abstinens ! Det tar som regel noen dager (for noen tar det uker) å kommer over den.

Men etterpå har det ikke noen "bivirkninger" - snarere tvert i mot !

Gammel 25-04-07, 10:11   #4
monki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 40
monki er på en erverdig vei

sikker derfor jeg alltid har vondt i hodet,hi hi.

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:14   #5
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Du har kanskje kutta ut koffein, også? Det er i hvert fall typisk abstinens for det, men det kan godt være det virker på samme måte på søtstoff.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:24   #6
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har i perioder drukket mye Pepsi Max. Når jeg slutter med det får jeg alltid hodepine. Men hos meg skyldes det abstinens for koffeinet, ikke søtstoffet. Hvis jeg drikker kaffe, noe jeg ikke gjør så ofte, forsvinner hodepinen igjen.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:52   #7
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kroppen vil alltid kvitte seg med "gifter", og søtningstoff er jo ikke en naturlig del av naturlig mat, så jeg synes det er naturlig at kroppen avgifter seg når den får muligheten.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:08   #8
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien

Tusen takk for svar alle saman!

Det var nok abstinenser ja... Noko eg igrunnen trudde sjølv òg, men litt greit å få det "bekrefta" svart (?) på kvitt!

Ha ein fin dag då!

-Konkelimonke

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Stressmestring Summer Artikler 17 05-04-07 00:52
Når avslapping er farlig for helsen din... Summer Artikler 3 16-03-05 21:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.