Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fryser man når man går på lavkarbo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-06-09, 23:43   #1
Mt2t
Medlem

Mt2t sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Mt2t er ny på veien

Fryser man når man går på lavkarbo?

Da jeg gikk på Grete Roede for noen år siden, så husker jeg at jeg frøys så veldig bestandig og husker jeg tenkte at det nok var forbrenningen som hadde økt så (jeg trente som en gal, to ganger om dagen; step, styrke, tennis, sykling...)

Blir det slik på lavkarbo og?

Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 00:03   #2
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Fryser man når man går på lavkarbo?

Sannsynligvis ikke. Mange får heller en indre varmefølelse etter en stund.
Ikke særlig selvopplevd, men ser mange andre opplever det.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:29   #3
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

For meg er det helt motsatt.

Gammel 18-06-09, 08:31   #4
Mjauritz
Medlem

Mjauritz sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 52
Mjauritz er ny på veien

Jeg er kjempe heit

Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:33   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg frøys mye før, særlig på hendene. Gjør det nesten aldri lenger, og er kokvarm på toppen av hodet. Føles nesten som feber innimellom.

Gammel 18-06-09, 10:54   #6
Mistral
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Jeg er også veldig varm – det kjennes nesten som hetetokter innimellom.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:11   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg er også veldig varm – det kjennes nesten som hetetokter innimellom.

Gammel 18-06-09, 11:53   #8
Vaffel
Medlem

Vaffel sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Fryser? Slett ikke! Singlet og shorts er tingen, selv på regnværssommerdager.

Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 12:08   #9
Mt2t
Medlem

Mt2t sin avatar

Mt2t er ny på veien

Så godt å høre Jeg hater å fryse, men fikk en skikkelig frysperiode i går kveld, iskald i hele meg!!! Siden i går var min første dag på lavkarbo, skjønte jeg jo at det ikke hadde med det å gjøre, men da kom jeg på hvor mye jeg frøys på GR...
Da kan jeg glede meg til varmere kropp da, kanskje? Har en kroppstemp som ligger en til to grader lavere enn normalen nemlig.

Start 17.06.09
Gammel 18-06-09, 12:08   #10
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Det tok kanskje opp mot en uke for meg før jeg merket varmen. Når jeg skeier ut er jeg kaldere noen dager.

Gammel 18-06-09, 12:21   #11
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det er litt forskjell på om du går på vanlig lavkarbo(Fedon Lindberg el) eller om du går så lavt i karber at du er i ketose.

Varmen kommer først til meg når jeg er i ketose. På vanlig lavkarbo, så var jeg like frossenpinn som jeg var før lavkarbokosthold...

Antar det kommer an på om du forbrenner fett eller ikke.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 12:34   #12
Ingvildamoe
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Ingvildamoe er på en erverdig vei

For å dra denne diskusjonen litt lengre, og ikke kun omhandle enkeltmennesker så slenger jeg ut en artikkel om akkurat dette.

En ketogen diett er vist å kunne være effektiv fordi den er sett å øke varmeproduksjonen og aktivitetsnivået i kroppen. Altså: Man forbrenner fett fordi kroppen øker sin produksjon av varme, og er i mer aktivitet.
For spesielt interesserte: Kennedy AR, Pissios P, Otu H, Xue B, Asakura K, Furukawa N et al. A high-fat, ketogenic diet induces a unique metabolic state in mice. Am J Physiol Endocrinol Metab 2007; 292(6):E1724-E1739.

http://ajpendo.physiology.org/cgi/co...ll/292/6/E1724

Ingvildamoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 12:47   #13
Mt2t
Medlem

Mt2t sin avatar

Mt2t er ny på veien

Tusen takk Ingvildamoe!

Start 17.06.09
Gammel 18-06-09, 14:49   #14
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jeg blir ikke varmere når jeg spiser ketont ( og jeg spiser under 15g karber), jeg frser noe sinnsykt hele tiden og har ikke helt skjønt det med at man mener fettet isolerer, for jeg er stort sett blåfrossen. Men jeg fryser nok lettere på høykarbo enn lavkarbo, men jeg sitter fortsatt under et teppe om det er under 23 grader i stua eller blir like kald etter en lang gåtur og jeg setter meg ned.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:51   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

sitter fortsatt under et teppe om det er under 23 grader i stua eller blir like kald etter en lang gåtur og jeg setter meg ned.

Hmm, stoffskiftekluss?

Sist redigert av Photobscura : 21-06-09 kl 22:51. Årsak: Rettet opp i sitatklammer
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:03   #16
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, stoffskiftekluss?

Aner ikke, men jeg har alltid vært en frossenpinn. Ingen andre klarer visst samme kunststykke som meg, å gå seg god og varm, uten å bli svett ( svette klarer visst ikke kroppen min) og enda sette seg ned og riste av kulde etter 5 minutter. Jeg sitter med ullgenser og ullsokker og gubbe og unger i t-shirt og bare føtter...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:41   #17
Mistral
Medlem

Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Det høres plagsomt ut, Imse. Kanskje en idé å få sjekket stoffskiftet, ja?

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:12   #18
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Mt2t, her.

Da jeg gikk på Grete Roede for noen år siden, så husker jeg at jeg frøys så veldig bestandig og husker jeg tenkte at det nok var forbrenningen som hadde økt så (jeg trente som en gal, to ganger om dagen; step, styrke, tennis, sykling...)

Blir det slik på lavkarbo og?

på lavkarbo dauer du av varme til tider

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:15   #19
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Jeg er varmere enn tidligere, og innimellom har jeg hetetokter så man skulle tro jeg er i overgangsalderen! Godt det er kostholdet som er årsaken Jeg var alltid frossen på hender og føtter tidligere.

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:24   #20
Kosmokula
Juniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim (Ylvingen)
Alder: 44
Kosmokula er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Jeg er varmere enn tidligere, og innimellom har jeg hetetokter så man skulle tro jeg er i overgangsalderen!

Hehehe... Samme her

Hula mi
Kosmokula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 02:00   #21
Kristina S
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Kristina S er på en erverdig vei

På Ketolyse ble jeg mye mer "frossen" av meg, enn jeg ellers pleier å være. Det var kjempe rart, men jeg frøs hele tiden. Jeg er vanligvis alltid veldig varm, noe som har vært veldig plagsomt til tider.

Gammel 22-06-09, 02:27   #22
Tutte
Medlem

Tutte sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Tutte er på en erverdig vei

Jeg har i mange år vært mye kald og frøset. Kan enda finne frem et teppe å ha over meg når jeg ser på tv feks, men det er MYE skjeldnere etter at jeg har gått over til et ketogent kosthold ! Håper du vil oppleve det samme !

Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 22:14   #23
Hette
Medlem

Hette sin avatar

Hvor: Førde
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

hmm... no blei eg litt tankefull her... Reknar ikkje med det er so mange her som går med på det her, men det var ein litt artig tanke, sjølv om den kanskje ikkje stemmer...

Eg har vert på healing kurs.. har oppdaga at eg har sterke healingevner.. har alltid vert veldig varm av meg...
på kurset sa kurslederen (Olav Moldestad fra åndenes makt på tvnorge) at ein bør holde seg mest mulig vekk ifra sukker viss ein vil bruke sine evner..
Dersom ein t.d. har eit glass med vatn, så kan du legge nedi to ledninger, og vatnet vil lede strøm..
du kan putte ganske masse nedi, og vatnet vil fortsette å lede strøm.. men.. Dersom du putter i sukker, vil strømmen slutte med ein gang..

Eg merkar at evnene mine er sterkare når eg går på lavkarbo, enn viss eg ete som eg gjorde før...
Derfor synst eg da var litt artig å lese at det var så mange her inne som var blitt varmare! i og med at ein eigentlig burde bli kaldare, sidan ein kvittar seg med feitt, som holder oss varme...

Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg fryser Hillelille Spørsmål og svar 9 15-05-09 22:47
Dag 3 og fryser veldig, normalt? Kreta Ketolysekuren 9 30-01-09 09:26
Fryser på fotane! vossajinto Generell diskusjon 4 01-12-08 09:11
Kjøpt meg fryser til under tusenlappen Distrea Generell diskusjon 13 30-11-07 22:26
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 16:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.