Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg blir plutselig svimmel av lavkarbomat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 17:41   #1
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Iselilja er på en erverdig vei

Jeg blir plutselig svimmel av lavkarbomat?

Den siste uken har jeg blitt kjempesvimmel og uvel hver gang jeg spiser et større måltid. Dette har skjedd etter helt vanlige lavkarbomåltider, som jeg tidligere har spist mange ganger uten problemer.

Hva kan være årsaken?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:04   #2
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg blir plutselig svimmel av lavkarbomat?

Gravid? he he.

Hva består et stort og et helt vanlig lavkarbomåltid av? Hva er forskjellen, mener jeg?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:45   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg blir også svimmel av store lavkarboporsjoner. Har løst det ved å spise mindre og oftere. Men grunnen til at det blir slik vet jeg ikke.

Gammel 25-07-09, 20:03   #4
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Gravid? he he.

Hva består et stort og et helt vanlig lavkarbomåltid av? Hva er forskjellen, mener jeg?

Hehe, er nok ikke det.

Et stort måltid for meg vil si at jeg spiser til jeg nærmest triller av gårde etterpå. Stappmett.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten

Jeg blir også svimmel av store lavkarboporsjoner. Har løst det ved å spise mindre og oftere. Men grunnen til at det blir slik vet jeg ikke.

Kan det være at det blir for store mengder fett på én gang, mon tro? At man blir litt høy på fett, liksom?

Gammel 26-07-09, 00:44   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Hehe, er nok ikke det.

Et stort måltid for meg vil si at jeg spiser til jeg nærmest triller av gårde etterpå. Stappmett.

Her ligger kanskje noe av forklaringen . Du skal ikke spise deg så mett at du triller avgårde etterpå, hehe. Spis deg behagelig mett, ikke så lite at du fortsatt er sulten, men heller ikke så mye at du føler deg stappa!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:50   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Dersom man spiser et stort, tungt fordøyelig måltid, vil veldig mye av blodet i kroppen strømme til de indre organene for å ta hånd om måltidet.
Litt for lite blod blir igjen i hjernen og man blir svimmel og uvel!!!

Det er derfor man ikke skal bade på full mage feks.

Spiser man mindre måltider, slipper man problemet.

Da jeg var i tenårene og skulle være flink jente og spise lite i løpet av dagen, besvimte jeg rett og slett ved middagsbordet.

Gammel 26-07-09, 15:53   #7
Iselilja
Medlem

Iselilja sin avatar

Det rare er jo at jeg alltid spiser jevnt over ganske store porsjoner (men ikke til jeg triller hver gang altså ), og er godt vant til dette. Det er allikevel først i den siste uken at jeg har begynt å bli svimmel.
Men kanskje jeg ubevisst har begynt å spise enda større porsjoner enn vanlig. Jeg får følge med litt, og prøve å spise mindre og oftere i stedet. Takk for svar folkens!

Gammel 26-07-09, 18:55   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Inneholder måltidene mer fett enn tidligere, trengs det mer blod for å fordøye det.
Sikkert bare en tilvenningssak!

Gammel 27-07-09, 10:32   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Drikk godt med vann også til maten. Jeg merker det fort når jeg drikker for lite, at jeg blir svimmel.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Plutselig slo det inn ... achillea Generell diskusjon 10 03-06-09 15:49
Plutselig ut av ketose Gobolla Ketolysekuren 4 06-01-08 14:07
Plutselig gåsehud... MorStine Fysisk og mental helse 0 13-08-07 01:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.