Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Brannskade?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-12-04, 14:27   #1
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Brannskade?

Er det mulig at vevet inni en finger er brannskadet uten at det vises på huden?

Var uheldig når jeg la mer ved i ovnen for ca en uke siden. En finger kom borti ovnen , jeg brant meg skikkelig , men fikk fingeren i kaldt vann med en gang.

Har ingen synlige tegn på brannskade, men det svært vondt, ømt når jeg kommer borti fingeren. Og ikke hjelper det at jeg greide å drille meg i fingeren dagen etter

Gammel 15-12-04, 14:49   #2
Ingo
Medlem

Ingo sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 47
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Begod

Er det mulig at vevet inni en finger er brannskadet uten at det vises på huden?

Var uheldig når jeg la mer ved i ovnen for ca en uke siden. En finger kom borti ovnen , jeg brant meg skikkelig , men fikk fingeren i kaldt vann med en gang.

Har ingen synlige tegn på brannskade, men det svært vondt, ømt når jeg kommer borti fingeren. Og ikke hjelper det at jeg greide å drille meg i fingeren dagen etter

Tror nok det er mulig ja... Når du tok fingeren under kaldt vann lindret du i alle fall huden, men en vanlig førstegrads forbrenning går jo litt under huden, og litt vann vil ikke "trylle" bort selve skaden, men mere lindre smerten.
Så synes å huske at mindre brannskader kan være nærmest usynlige ja, sammen med elektriske brannskader som kan gå veldig dypt utan at det vises på huden.

Men det er en stund siden jeg gikk befalsskolen og lærte dette, så husker ikke alle detaljene rundt det.
Men salve for brannsår vil fremdeles hjelpe da, siden den uansett trenger gjennom huden.

Håper det går bedre etter hvert

Gammel 15-12-04, 15:00   #3
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Ok, får prøve brannsalve.
Man får jo svar på alt her, jo .

Gammel 15-12-04, 15:10   #4
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

skaff deg en aloevera-plante for senere forbrenninger.. helt genialt! man skjærer bladet i to, og legger som omslag på huden, med bandasje rundt

Sist redigert av mofedilla : 15-12-04 kl 16:14.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-12-04, 15:35   #5
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Har et sånn brannskade -kit med Aloe ( vera) salve og greier. Nå har vi nettopp flyttet inn i nytt hus så jeg aner ikke hvor greiene er hen. Får lete i kveld.

Gammel 17-12-04, 00:27   #6
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Nå har vi nettopp flyttet inn i nytt hus

Der kom vel svaret på hvorfor du driver og skader deg hele tiden. Først veden og så drillen. Prøv å ikke ta en annen finger med hammeren når du skal henge om kunsten på veggene, da!

God bedring!

Gammel 17-12-04, 08:54   #7
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

He,He flytting er skumle saker, har berget fingrene fra hammeren denne gangen.

Det som virkelig kunne gått ille var når vi bar inn sofan og jeg sklei på toppen av yttertrappa. Med det samme jeg mistet fotfeste trodde jeg at det skulle gå riktig galt, men jeg hadde kjempeflaks , landet trygt på ræva , må visst ha fått skikkelig bra med rompemuskler for jeg slo meg ikke i det hele tatt.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.