Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Bipolar Lidelse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-10-09, 22:43   #1
littlemee
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 35
littlemee er på en erverdig vei

Bipolar Lidelse

Jeg er diagnostisert Bipolar (type 2, rapid cycling, mixed state) og har gått på medisiner (Litium) i ca. ett år. har slitt med sykdommen i ca. 4 år før jeg fikk riktig diagnose.

Etter at jeg begynte på ketolyse har jeg blitt veldig mye mer stabil. Vurderer faktisk muligheten for å slutte på medisiner (selvsagt i samråd med psykolog og lege).

Nå lurer jeg bare på om det er noen andre som har lignende erfaringer, og om dere eventuelt har noen råd til meg?

littlemee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:41   #2
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Bipolar Lidelse

Har ikke noen diagnoser, men merker jo selv at jeg er mere stabil mht hvordan jeg har det, mentalt sett. Og da stabilt på "plussiden" av skalaen. Om det er kostholdet, eller min glede over at det fungerer, skal være usagt.

Tenker som så at din lege/psykolog vil høre hva du har å fortelle, og så lager dere en plan/uttesting ut fra det. Litium tar vel en stund å trappe ned? Husker ikke helt hvordan de fungerer, men mener å huske at man må ta dem en stund før man er på "teraputisk nivå", stemmer ikke det? Da vil det, for meg, være logisk at det må ta en stund å slutte med dem, også, at man må trappe gradvis ned. Men, alt det der vet du garantert mere om enn meg Ønsker deg bare lykke til med lavkarbo-livet, og håper du får testet ut om du kan fjerne/ gå ned i dosen på Litium.

Gammel 07-10-09, 12:26   #3
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bipolar Lidelse

Du må for all del ikke eksperimentere med endring i Litium selv. Det er så vidt jeg har forstått ganske farlig.

Emneord
bipolar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kreativ bipolar lidelse Skorpia Generell diskusjon 6 10-03-08 00:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.