Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Jeg har en veldig stresset hverdag, jeg jobber fulltid og pendler (det tar meg ca 2-2,5 timer hver dag med tog om det ikke er så forsinket..). Når jeg kommer hjem kanskje klokken 1900-2000 om kvelden så er det ofte vanskelig å motivere seg for en gåtur (spesielt nå som det er så mye snø) så jeg har i steden satt av fast trening annenhver dag hvor jeg tar en skikkelig treningsøkt (ca 1-1,5 timer) på helsestudio med noe styrke men mest utholdenhet. Da kan jeg passe på å stå opp tidligere om morgenen de dagene for så å komme hjem litt tidligere. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Trening: Litt hevr dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Blah jeg klarte å ha en typo i overskriften hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 43
![]() |
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Dette lurer jeg også på siden jeg også trener annenhver dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?I forhold til vektnedgang vet jeg ikke - men i følge treningseksperter skal musklene også ha hvile. Så da vil jeg heller påstå at man har skikkelige treningsøkter annenhver dag - og beveger kroppen på andre måter (gå trapper istedet for heis, gå til butikken istedet for bruke bilen osv) de resterende dagene |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Hva menes med en skikkelig treningsøkt? Hvor lenge og hvor hardt? I følge boken står det vel rundt 100 i puls, men for hvor lang tid? Noen gode anbefalinger til hva som er lurt å trene? Kjenner jeg blir fort sliten når jeg går i oppoverbakker og trapper. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Glutenfri - LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?
Gjelder det også om man trener aerobic, spinning o.l? Eller bare styrketrening?
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Det er ikke så ille farlig når man trener kardio.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Selv har jeg planlagt treningsfri fredag og søndag. Fredag fordi de er hellige for meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?Jeg vil si det kommer an på hva slags trening du bedriver. Om det er syrketrening bør du sørge for hvile i mellom øktene. Under trening brytes muskulaturen ned, og det tar inntil 48 timer før muskelen er fullt restituert. Trener du på nytt før muskelen er restituert risikerer du å bryte muskulaturen videre ned, uten at den henter seg opp igjen "dobbelt" om du hviler lenge etter to økter..skjønner? Kardio kan du i større grad trene uten fulle 48 timer i mellom, men pass da på at du varierer intensitet og puls.
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?
Jeg har ofte så høy puls at jeg ikke har turt å holde øye med det fordi jeg er redd det vil gå ut over innsatsen min på trening om jeg hele tiden må roe meg ned for å holde pulsen nede.. 100 hjerteslag i minuttet høres likevel lavt ut for en skikkelig trening, selv for godt trente personer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
Sv: Trening: Litt hver dag eller en skikkelig økt annenhver dag?100 i puls er veldig lite... Du er fort (og bør være) på rundt 140-160 som en slags øvre midtsone, men det kommer jo selvfølgelig an på hva makspulsen din er.
![]() |
![]() |
Emneord |
trening ketolysekuren, treningsopplegg |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Blir litt forvirret av det her ... (ikke trening og grønt på lavkarbo?) | Anlin | Lavkarbo generelt | 10 | 23-11-09 12:38 |
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? | Karin | Generell diskusjon | 1 | 25-04-09 01:06 |
Litt mer happy, eller? | Lil@ | Mer enn 30 kg overvekt | 12 | 22-01-09 11:30 |
Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)? | JenJen | Trening | 19 | 27-09-08 11:07 |