Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
![]() |
Mettet fett og karbohydraterJeg leser Dr. Hexeberg boken for tiden og der står det at det ikke er skadelig å spise mettet fett hvis man spiser lite karbohydrater. Hun sier at man skal spise 50-70 g. karbohydrater hver dag. Foreløpig er det for lite for min del. Noen som vet hvor grensene her går for lavkarbokosthold: er det opp til 150 g.? Og hvor går grensene i forhold til mettet fett? Hvor mye karbohydrater kan man spise hvis man også ønsker å spise mer mettet fett? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mettet fett og karbohydrater70g karbo er mye grønnsaker! Det er ganske mye med 70g om du begynnerå regne på det. Da må du spise noe linser/bønner og fulkorn til om du ikke skal drukne i grønnsaker |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
![]() |
Sv: Mettet fett og karbohydraterProblemet er vel at jeg er ikke helt villig til å gi avkall på så mye karbohydrater og har hørt at da bør man holde seg unna mettet fett siden kombinasjonen mettet fett og mye karbohydrater er skadelig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Mettet fett og karbohydraterJeg har også lest boka, men kan ikke huske å ha lest konkret 50-70 g som anbefalt? Mulig jeg leste litt for kjapt. Jeg husker iallefall at hun anbefaler rundt 20-40 g i forbindelse med ketose. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett | Solan | Generell ernæringsdebatt | 37 | 26-08-11 14:48 |
Mettet fett, hæ? | SunnhetMedSirrup | Generell diskusjon | 7 | 25-10-09 20:28 |
Mettet vs umettet fett. | Løvetass | Spørsmål og svar | 9 | 28-09-09 10:08 |
Villedende om mettet fett? | themonk | Generell ernæringsdebatt | 6 | 07-01-05 06:40 |
Atkins og mettet fett | MHM | Atkins kosthold | 15 | 25-03-04 11:15 |