Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Fett/magesekkDet er en ting jeg har begynt å fundere på etter at jeg satte meg (får vel heller si begynte å sette meg inn i) inn i lavkarbo. Jeg er vant til å tenke at man har utvidet magesekken når man har spist for mye over tid, slik at man må spise mer for å få metthetsfølelse. Man skal derfor fylle opp magen med grønnsaker o.l. Når man spiser mindre krymper magesekken igjen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: fett/magesekkSultfølelse har ikke noe å gjøre med om magesekken er full eller ikke. Det er i hovedsak kroppens tilgang på næring som styrer sultfølelsen. Fallende blodsukker kan også trigge sultfølelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: fett/magesekkJa, jeg skjønner jo at det må være sånn når man blir fortere mett med fett/metthetsfølelsen varer lengre, men det høres jo litt logisk ut med den andre varianten også. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett | Solan | Generell ernæringsdebatt | 37 | 26-08-11 14:48 |
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker | LenaBeatrice | Lavkarbo generelt | 13 | 11-12-09 20:10 |
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! | grotingeling | Generell ernæringsdebatt | 1 | 11-12-09 09:25 |
Bunnløs magesekk | Margrethe | Spørsmål og svar | 3 | 10-09-09 08:40 |
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? | Pelen | Ketolysekuren | 9 | 30-07-09 20:08 |