Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Magnesiumoxid?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-06-10, 11:27   #1
Tvilling82
Medlem

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Indre Østfold
Tvilling82 er på en erverdig vei

Magnesiumoxid?

Vi som går på ketolyse får jo anbefalt magnesiumoxid ved forstoppelse.
Er det andre ting man kan ta? Som ikke påvirker ketosen? F.eks. Duphalac(eller åssen det skrives... )?
Sliter skikkelig med magen enda, etter 2 mnd på ketolyse... Ganske frustrerende, for føler meg jo så stor og oppblåst...

Tvilling82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 12:04   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Magnesiumoxid?

linfrø og fiberhusk skal jo ha god effekt? mange får jo full gang av ting som er søtet med maltitol også...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 15:12   #3
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Magnesiumoxid?

Opprinnelig lagt inn av Tvilling82, her.

Vi som går på ketolyse får jo anbefalt magnesiumoxid ved forstoppelse.
Er det andre ting man kan ta? Som ikke påvirker ketosen? F.eks. Duphalac(eller åssen det skrives... )?
Sliter skikkelig med magen enda, etter 2 mnd på ketolyse... Ganske frustrerende, for føler meg jo så stor og oppblåst...

Duphalac (det er flytende søte skvipet man får på apoteket) kan absolutt brukes og det virker, men jeg får utrolig mye gass av det og blir litt ubehagelig å være i hus med. Det er visstnok en vanlig bivirkning og det er ikke sikkert du får det slik. Jeg tar en avføringspille i ny og ne dersom det blir for ille, men det bør man ikke bruke fast.

Ellers er det jo å prøve med mer fiber (ha f.eks fiberhusk i cottage cheese, omeletter osv for å øke fibermengde), husk også å drikke rikelig med vann. Cola zero (og annen brus) binder magen, så bruk vann evt urtete.

Når det gjelder tipset om malitol (eller sukkeralkolholer generelt) så virker ikke det for alle. Jeg får bare masse gass og ingen bevegelse i magen. Mange her inne vil nok anbefale deg mer fett i maten, men for meg tok det veldig lang tid før magen hadde vent seg til kostholdet. Jeg brukte stor dose magnesiumoxid og tilsatte fiberhusk der jeg kunne.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magnesiumoxid monki Spørsmål og svar 61 24-03-07 22:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.