Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Jeg har søkt opp og ned i mente, men har ikke klart å finne oppskrift på dipmix à la holiday og tortilla. Er det noen som allikevel sitter med en oppskrift eller en idé på hvordan jeg kan etterligne disse? Jeg er dårlig på kjøkkenet, så er ikke helt klar for å eksperimentere på egenhånd. |
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Sjekk på originalen hva slags krydder det er i dem og bland samme krydder med seterrømme? Helt likt blir det neppe, men kanskje bedre og helt sikkert sunnere uten alle de skumle tilsetningsstoffene!
![]() |
![]() |
#3 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Ja, har tenkt på det, jeg ville bare høre først, siden jeg er sikker på at alle alternativer til at JEG lager noe, er bedre. |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Lag hvitløksdipp! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+
![]() |
![]() |
#5 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Takk for tipset. Ønsket meg først og fremst holiday/tortilla, men skal sterkt vurdere denne hvis jeg ikke finner noe. |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Jeg pleier å bruke hjemmelaget tacomix, denne feks! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Har du oversikt over hvor mye du bruker til en boks rømme da? Eller er det bare å prøve seg fram? |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?en må nesten bare prøve seg fram litt, har det som sagt på en stor krydderboks, så bare drysser oppi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Søren og. Jeg er så dårlig på kjøkkenet, så når jeg prøver meg fram, så går det i 99% av tilfellene dårlig. |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Hvor: Ørje, Østfold
![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Dette lurer jeg også på!!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: -
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Jeg blander litt tomatpuré (Landlord sin variant på hermetikkboks) i rømmen. Utover det har jeg bare oppi ymse krydder, for eksempel hvitløspulver, tacokrydder på glass, paprikapulver, og så videre. Hvis du smaker deg frem med litt og litt krydder av gangen skal det godt gjøres å føkke det opp |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 43
![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?er dette for kletolyse eller for lindberg? jeg går på lindberg og elsker holiday dip |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?
Haha, likte nicket ditt.
Jeg skal igang med ketolyse, men jeg tror nok det er gunstig å holde seg unna ferdigmixen på Lindberg også. Det er mye karbohydrater i posene fra Kims og Maarud, tror det er en plass mellom 50-60g pr 100g. Så om du har karbohydratrestriksjoner, ville jeg nok valgt en hjemmelaga variant om jeg var deg. Eventuelt endra blandingsforholdet til f.eks. en halv pose pr boks med rømme. |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
![]() |
Men altså, om du blander alt sånn den står i den oppskriften, og heller litt og litt oppi rømmeboksen så skal det svært mye til å feile? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Til ostechips bruker jeg som regel rømme med løkpulver i. Smaker som en bedre variant av sour cream n onion potegull
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
![]() |
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Jeg også elsker holliday dipp, så jeg skrev av innholdet på en pose: (det som står først er det mest av) salt, paprikapulver, paprikabiter, sukker (byttes ut med splenda eller lignende), løkpulver, hvitløkspulver, hvit pepper, kajennepepper. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
![]() |
![]() |
#17 |
Gjest
|
Haha, jeg klarer det nok uansett.
Så enkelt! Og det hørtes veldig godt ut. Må teste denne også, jeg.
Will do. |
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Forsøkte meg på dip i helga, og for en katastrofe! Først forsøkte jeg varianten med bare løkpulver, ettersom det var enklest. Jeg brukte omtrent et halv glass løkpulver, og fremdeles smakte det nesten bare rømme. :O Tenkte deretter at jeg kunne ha oppi litt forskjellige krydder, og hadde oppi paprikapulver, hvitløkspulver, chilipulver og sikkert noe mer. Det ble skikkelig æsj. Jeg fikk virkelig bekrefta at jeg absolutt ikke duger på kjøkkenet. Sist redigert av Ethewia : 07-09-10 kl 18:49. |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Et halvt glass løkpulver? Å hjelpes, det holder med et par ts i et beger rømme. Litt salt og pepper og gjerne bittelitt søtning. Feks hvitløksdressing uten 4-8dråper natreen eller tilsvarende smaker totalt anderledes enn den med. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#20 |
Gjest
|
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Jeg forsøkte selvsagt litt og litt. Begynte med 2 teskjeer, men av en eller annen grunn smakte det ingenting. Deretter hadde jeg oppi et par til, etc. Hadde ikke noe søtning oppi, så kanskje det er derfor. Men jeg hadde forventa mer smak uten søtning uansett, om enn en annen smak. |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix?Jeg tar bare et par skjeer rømme i en skål og drysser litt løkpulver på jeg... Ikke så mye som en ts heller
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Maarud Dipmix | Vibeke | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 13 | 09-09-11 14:43 |
Oppskrift | 1979 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 2 | 20-06-10 19:06 |
Noen som vet hvor mange karber det er i Holiday dipmix? | tufsa83 | Lavkarbo generelt | 17 | 15-01-09 09:59 |
Oppskrift på pai, anyone? | Karbokarbo | Ketolysekuren | 2 | 21-12-08 20:30 |
Finnes et tilsvarende forum som dette i Sverige? | Babalotta | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 11 | 01-10-07 15:02 |