Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Noen som så Viggo på lørdag i går?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-10-10, 10:19   #1
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Noen som så Viggo på lørdag i går?

I går var Marit Christensen gjest i programmet og fortalte om sin vektreduksjon. Først gikk hun ned 40 kg ved å følge et lavkarbokosthold i noen år . På grunn av hjerteproblemer ble hun av legen sin rådet til å gjennomgå en GBP for å gå raskere ned i vekt og resultatet er nå altså 90 kg totalt.

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:01   #2
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som så Viggo på lørdag i går ?

Fillern, det fikk jeg ikke med meg. Lurer på om det går an å se programmet på nett...? Det må jeg sjekke.

Edit: Joda, det går fint! http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/673455/

Sist redigert av Veggpryd : 10-10-10 kl 11:07.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:59   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ja, de tyter fram disse lavkarbo-kjendisene Her om dagen sa Øyvind Loven på Radio Norge at han sverget til naturlig mat uten mel og sukker. Sikekrt derfor han plutselig så fem år yngre ut

Gammel 12-10-10, 05:12   #4
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Ja, jeg så faktisk det programmet. Det var ikke så mye hun snakket om det, men hun var tydelig for lavkarbo!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 08:31   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som så Viggo på lørdag i går?

Det som festet seg jos meg, selv om jeg så på det pga GBP- biten, var det hun sa om at 30% av oss ikke tåler/takler karbohydrater. Har aldri hørt noen snakke om det tallet før! Interessant!
Om det stemmer, vil det jo si at de statlige retningslinjene kun gjelder for max 70% av befolkningen!
Og det er lite, syns jeg!

Gammel 12-10-10, 14:44   #6
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Fedon sier:
Insulinresistens er en arvelig tilstand som gjør at insulinet ikke blir utnyttet godt nok i kroppen, og det fører til at mengden insulin i blodet øker. Konsekvensen er at man lett legger på seg og vanskelig går ned i vekt.

Flere vitenskapelige studier anslår at 30-40% av den hvite befolkningen er arvelig disponert for å utvikle forhøyet insulinproduksjon eller insulinresistens. Så mange som 70-80% av befolkningen i Afrika og på det indiske subkontinent er disponert for insulinresistens. Blant de som er overvektige, har så mange som 80 % insulinresistens.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 15:14   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Kuuuult! Men da er det jo såååå mye som blir helt feil, da!

Gammel 12-10-10, 16:15   #8
Bombus
Medlem

Bombus sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 75
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Fedon sier:
Insulinresistens er en arvelig tilstand som gjør at insulinet ikke blir utnyttet godt nok i kroppen, og det fører til at mengden insulin i blodet øker. Konsekvensen er at man lett legger på seg og vanskelig går ned i vekt.

Flere vitenskapelige studier anslår at 30-40% av den hvite befolkningen er arvelig disponert for å utvikle forhøyet insulinproduksjon eller insulinresistens. Så mange som 70-80% av befolkningen i Afrika og på det indiske subkontinent er disponert for insulinresistens. Blant de som er overvektige, har så mange som 80 % insulinresistens.

Jøss, det var interessante tall! Skal jeg huske til en eventuell diskusjon om temaet...

Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen anbefale meg en god hvitvin jeg kan drikke på lørdag? stinemarie Ketolysekuren 10 30-10-10 00:27
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.