Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Krydret bønnesuppe med pølse (Lindberg)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 20:19   #1
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Krydret bønnesuppe med pølse (Lindberg)

2 ss olivenolje
5 middagspølser
1 løk, finhakket
2 hvitløkfedd, finhakket
1 1/2 rød chili, uten frø og hakket
1 boks (400 g) hakkede hermetiske tomater
7 1/2 dl kjøtt- eller hønsebuljong
2 bokser (á 400 g) hvite bønner, avsilt
2 ss hakket bladpersille
salt og malt svart pepper

Varm olje i en stor kjele. Tilsett pølser og brun dem rundt det hele og ta dem opp. Tilsett løk, hvitløk og chili i kjelen og surr i 3 min.

Skjær pølsene i tykke skiver og ha dem tilbake i kjelen. Tilsett tomater og kraft. Kok opp, legg på lokk og la det småkoke i 20 min.

Ha halvparten av bønnene sammen med et par øser kraft i en kjøkkenmaskin eller blender og kjør til det er most. Rør mosen i suppen sammen med resten av bønnene og la det småkoke i 10 min. Smak til med salt og pepper og rør inn persille før servering.

Fra Susannah Blake: 500 supper

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:38   #2
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Krydret bønnesuppe med pølse (Lindberg)

Enkel og fristende oppskrift! Hvordan er suppe-boka? kanskje noe man kan ønske seg til en bursdag eller noe..

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:45   #3
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Krydret bønnesuppe med pølse (Lindberg)

Suppeboken er veldig bra, mange varierte supper. Men ikke alle er lavkarbo, så noen må man tilpasse. Det jeg liker er at den enkelt tilpasses hele familien, både de som tåler karber og meg

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krydret kokosmelk-kaffe Rin Smoothies / drikke 5 26-01-11 18:08
Lettvint krydret kyllinggryte med sjampinjong! Julie Middag 2 09-11-10 23:28
Krydret grillribbe Amagetha Atkins kosthold 6 02-05-06 17:53
Krydret blomkål Marianne Middag 0 07-02-05 19:32
Marokkanske kjøttboller i krydret tomatsaus Carbokiller Middag 5 24-07-04 23:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.