Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Inn og ut av ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 22:01   #1
Frøken_Lisemor
Juniormedlem

Frøken_Lisemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 62
Frøken_Lisemor er på en erverdig vei

Inn og ut av ketose

Hei. Ser at flere her skriver at de går ut av ketose og har problem med å komme inn i tilstanden igjen.
Er det noen spesiell grunn til dette bortsett fra karbohydratene ?

Er det slik at dersom jeg ved en eller annen årsak går ut av ketose, så har det sammenheng med at jeg har fått i meg for mye karbo, og dermed bare kan gå ned på karboinntaket igjen, og så går det 2-3 døgn så er jeg tilbake i ketose ?

Frøken_Lisemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke godt å si :-) Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 22:02   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose

Jeg går inn og ut av ketose ganske ofte, men jeg har innsett at det å være i ketose gir ikke den samme virkningen som det gjorde første gangen.

Gammel 06-04-11, 22:11   #3
Frøken_Lisemor
Juniormedlem

Frøken_Lisemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 62
Frøken_Lisemor er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose

Takk for tilbakemelding.
Jeg vet faktisk ikke om ketosen gir noe større vekttap for meg enn om jeg hadde brukt andre måter for å redusere vekten på (tidligere erfaringer), men det er enklere på denne måten føler jeg pga redusert sultfølelse. Og så jeg tror nok at det er lettere for meg å holde på ny vekt med å legge om livsstilen i forhold til mat med lavkarbo.

Den største bonusen som dette med lavkarbo og ketose har gitt meg er faktisk mye mer energi samt at kroppen føles generelt mye bedre enn før.

Frøken_Lisemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke godt å si :-) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17
OPP i ketose? Eilan Lavkarbo generelt 6 20-01-08 15:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.