Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Partystoppere, igjen!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 07:19   #1
bigmum
Medlem

bigmum sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
bigmum er ny på veien

Partystoppere, igjen!

Hjelp! Nå har jeg stått stille en lang stund, både i vekt og centimetere. Jeg har hele tiden gått ned mens jeg har spist nøtter, 86 %, fløte, bringebær, tomater, og drukket vin . Men nå er det visst helt slutt, til tross for at jeg har minst 7 kg igjen.
Alle de overnevnte matvarene er kjent som partystoppere, men nå tenker jeg at jeg må kutte dem ut, men så er spørsmålet mitt: Hvilken er den VÆRSTE partystopperen tror dere? Er det 86% tro? Har spist 2 ruter hver dag

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 07:19   #2
bigmum
Medlem

bigmum sin avatar

bigmum er ny på veien

Sv: Partystoppere, igjen!

PS: har vært i ketose hele tiden

Gammel 19-06-11, 07:38   #3
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

De siste kiloene sitter som bare f... på meg uansett hva jeg gjør. Jeg har etter mye om og men valgt å spise det samme som jeg alltid har gjort, så får de siste 5 kiloene mine gjøre som de vil, jeg har det ikke travelt ettersom jeg koser meg ned i vekt

Men kutt en ting om gangen en stund og se om det har noen virkning?

Gammel 19-06-11, 07:57   #4
bigmum
Medlem

bigmum sin avatar

bigmum er ny på veien

Ja jeg tenkte jo at jeg må kutte en ting om gangen, men for enkelhets skyld så ville jeg starte med den som dere mener er VÆRST...derfor lurte jeg på hvilken dere tror er værst, hehe. Jeg tror vel kanskje selv at det kan være sjokoladen, men det er jo den jeg har MINST lyst til å kutte

Gammel 19-06-11, 08:30   #5
Pøsh
Seniormedlem

Pøsh sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 47
Pøsh er ny på veien

Tror at det der kan være veldig individuelt, så tror nok du må prøve deg frem

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 08:56   #6
bigmum
Medlem

bigmum sin avatar

bigmum er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Tror at det der kan være veldig individuelt, så tror nok du må prøve deg frem

Ante meg at det kom til å bli svaret Men lov å prøve seg!

Gammel 19-06-11, 09:45   #7
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Jeg ville kuttet nøttene først...

Gammel 19-06-11, 10:41   #8
bittersweet
Medlem

bittersweet sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
bittersweet er ny på veien

vin

bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 11:32   #9
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Det kommer jo an på mengdene du spiser de ulike tingene i da... 2 ruter 86% er helt sikkert mindre partystopper enn 2 glass vin - om det er de daglige mengdene man snakker om.
1 plate 86% er sikkert verre enn 1 tomat osv.

Men er det 2 glass vin i helga eller 2 ruter sjokolade daglig så blir det vanskeligere å gjette...

smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:21   #10
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Jeg hadde kutta alle sammen på en gang og sett om det hadde noen virkning...deretter innført dem igjen en etter en.....
Virketid minst en måned....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:36   #11
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Hvor lenge har du gått på ketolyse?.Du vet at etter 6mnd på ketolyse så vil ofte vekten stå stille for kroppen har vendt seg til ketosen.Er da ofte lurt å ta en pausse i 3mnd for så å gå tilbake på ketolyse for å ta resten av kiloene.Dette står i boka så det er det jeg måtte ha gjort nå etter 10mnd på ketoyse

Håper du finner ut av det ,lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:52   #12
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg ville tatt et par uker på atkins induksjon. Da får du "rensket opp" i de fleste feller og kommet helt tilbake på et renest mulig kosthold.

Gammel 19-06-11, 17:53   #13
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Hvor lenge har du gått på ketolyse?.Du vet at etter 6mnd på ketolyse så vil ofte vekten stå stille for kroppen har vendt seg til ketosen.Er da ofte lurt å ta en pausse i 3mnd for så å gå tilbake på ketolyse for å ta resten av kiloene.Dette står i boka så det er det jeg måtte ha gjort nå etter 10mnd på ketoyse

Håper du finner ut av det ,lykke til

Men hva slags pause er det en skal ta da? Jeg liker dette kostholdet så godt at jeg aldri kunne tenke meg å gå høykarbo engang.... Så hva søren skulle en ha funnet på?

Jeg har sett etter i vektskjemaet mitt og ganske riktig..etter 6 måneder stoppet vektnedgangen....etter ytterligere 3,5 måneder går jeg videre ned..... Tilfeldig? Nei, Torkil vet nok hva han gjør.

Men jeg har ikke gått ut av ketosen, bare eksperimentert og kost meg med maten....riktig nok økt på en smule med karbene ettersom jeg ikke har så langt igjen til målvekten min, og humøret trengte en liten dytt...... Du skal se kroppen visste hva den skulle gjøre - helt av seg selv

Om TS (bigmum) startet ketolysekuren da hun ble medlem har hun vært i ketose i 7+ måneder...... Følger mønsteret med andre ord...

Sist redigert av Bestemamma : 19-06-11 kl 18:41.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 20:34   #14
bigmum
Medlem

bigmum sin avatar

bigmum er ny på veien

Takk for svar alle mann! Var et godt tips å fjerne alle utskeielsene, og så innføre dem igjen en etter en, men det er jo litt kjeeeedelig å ikke kunne kose seg litt daahhh....Men er nok absolutt det smarteste! Blir jo litt som å gå Atkins induksjon også det, bare at man i tillegg må begrense osten...
Noen tips om snacks som utelukker nøtter, sjokkis, ost?? Ikke mye igjen da nei. Men babymagen skal BORT, så det går nok det også.
Oj!! Kom forresten på at jeg drikker jo litt Cola Light da!! Hver dag! Kanskje på tide å kutte DEN også!

Gammel 19-06-11, 20:51   #15
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men hva slags pause er det en skal ta da? Jeg liker dette kostholdet så godt at jeg aldri kunne tenke meg å gå høykarbo engang.... Så hva søren skulle en ha funnet på?

Jeg har sett etter i vektskjemaet mitt og ganske riktig..etter 6 måneder stoppet vektnedgangen....etter ytterligere 3,5 måneder går jeg videre ned..... Tilfeldig? Nei, Torkil vet nok hva han gjør.

Men jeg har ikke gått ut av ketosen, bare eksperimentert og kost meg med maten....riktig nok økt på en smule med karbene ettersom jeg ikke har så langt igjen til målvekten min, og humøret trengte en liten dytt...... Du skal se kroppen visste hva den skulle gjøre - helt av seg selv

Om TS (bigmum) startet ketolysekuren da hun ble medlem har hun vært i ketose i 7+ måneder...... Følger mønsteret med andre ord...

Er nok ikke meningen med pause med høykarbo nei d går en jo opp igjen.Jeg også trives veldig med kosten men siden jeg har stått stille så er jeg litt usikker jeg også om jeg skal ha generell lavkarbokost med flere sunne karbs eller fedon.Tenkte også på south Beach.For så å gå tilbake på ketolyse som jeg trives veldig bra med.
I boken står det bare at en pause på 3 til 6mnd er smart ,.

Gammel 19-06-11, 21:27   #16
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Er nok ikke meningen med pause med høykarbo nei d går en jo opp igjen.Jeg også trives veldig med kosten men siden jeg har stått stille så er jeg litt usikker jeg også om jeg skal ha generell lavkarbokost med flere sunne karbs eller fedon.Tenkte også på south Beach.For så å gå tilbake på ketolyse som jeg trives veldig bra med.
I boken står det bare at en pause på 3 til 6mnd er smart ,.

Hem, forstår ikke hvorfor han ikke har beskrevet hva som evt. skulle spises i den pausen..... Merkelig

Gammel 19-06-11, 21:30   #17
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Takk for svar alle mann! Var et godt tips å fjerne alle utskeielsene, og så innføre dem igjen en etter en, men det er jo litt kjeeeedelig å ikke kunne kose seg litt daahhh....Men er nok absolutt det smarteste! Blir jo litt som å gå Atkins induksjon også det, bare at man i tillegg må begrense osten...
Noen tips om snacks som utelukker nøtter, sjokkis, ost?? Ikke mye igjen da nei. Men babymagen skal BORT, så det går nok det også.
Oj!! Kom forresten på at jeg drikker jo litt Cola Light da!! Hver dag! Kanskje på tide å kutte DEN også!

Ja, fjern cola lightn Det var Cola light som gjorde at jeg ble tjukk første gangen...det er jeg heeeelt sikker på....ble så sulten av den at.... Syns nesten jeg kjenner følelsen av cola light-sult i magen bare av å tenke på det.
Da vi gikk over til vanlig cola gikk vi faktisk ned i vekt....tilfeldig? Neppe

Men hvorfor ikke la være å tilføre noe nytt når du skal finne ut om det er noe av det du skal kutte ut som kroppen din oppfatter som partystopper. Du kan jo komme til å tilføre noe til kostholdet ditt som virkelig er en partystopper....nei, kutt ut de tingene du snakket om og la være å tilføye nye....

Sist redigert av Bestemamma : 19-06-11 kl 21:39.
Gammel 19-06-11, 21:44   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hem, forstår ikke hvorfor han ikke har beskrevet hva som evt. skulle spises i den pausen..... Merkelig

Det finnes en egen bok på det, "Etter slankekuren"

Gammel 19-06-11, 21:49   #19
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det finnes en egen bok på det, "Etter slankekuren"

Hem, jeg har ikke råd til å kjøpe bøker...er dyrt å være fattig. Må prøve på biblioteket........

Gammel 19-06-11, 21:50   #20
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Biblioteket er vel ikke dyrt...

Gammel 19-06-11, 21:52   #21
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Biblioteket er vel ikke dyrt...

Nei, men så omstendelig..... og det er ikke sikkert de har den inne... Er ikke noen av dere her som har lest hva han anbefaler i den da?

Gammel 19-06-11, 21:58   #22
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Nei, men så omstendelig..... og det er ikke sikkert de har den inne...

Omstendelig? Nå kan man jo gå inn på nett og sjekke alle bibliotek, eller få den bestillt inn fra andre filialer. Så får man beskjed om at den er klar, tar ca fem min å hente den. Så hvis man vil, er det jo ikke så vanskelig....

Gammel 19-06-11, 22:29   #23
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Nei, men så omstendelig..... og det er ikke sikkert de har den inne... Er ikke noen av dere her som har lest hva han anbefaler i den da?

Hei igjen Bestemamma,jeg har desverre ikke lest den boken men kan jo være andre her inne har lest den

Gammel 21-06-11, 20:05   #24
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Synes folk her inne har snakket generelt om Fedon, generell lavkarbo eller atkins vedlikehold etter ketolyse...

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Partystoppere? Kari Marita Spørsmål og svar 18 03-11-10 15:38
Partystoppere igjen Trin Ketolysekuren 6 10-04-10 20:33
Partystoppere Trin Ketolysekuren 10 08-04-10 12:35
Partystoppere ? slankogsmekkersnart Lavkarbo generelt 7 03-04-10 00:20
Partystoppere Marri Spørsmål og svar 3 02-12-08 15:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.