Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

EEG- og ketose-spørsmål til legen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 15:28   #1
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

EEG- og ketose-spørsmål til legen

Hei!

Takk for fint forum!

Jeg har et viktig spørsmål til Dr.Torkil..
Kan det å være i ketose gi et annet utslag på EEG, enn om man ikke var i ketose?
På forhånd Tusen takk for Svar!

Hilsen "Tulla"

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 17:24   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Hei
Jeg forstår dessverre ikke spørsmålet Mener du effekten på kolesterolet? da er svaret ja, kolesterolet senkes på ketolysekuren etter en stund når kroppen er tilvent ketolysematen. Noen få har fått utslett på kroppen av mange egg hver dag på kuren og er blitt bra når mengden er redusert.
Var dette ikke svar må du spørre på nytt.
Vennlig Hilsen
Torkil


Sist redigert av Torkil : 03-04-08 kl 10:17.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 20:21   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

EEG, er ikke det sånn som måler hjertet?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 20:24   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

EEG måler hjerneaktivitet. EKG måler hjerteaktivitet.

Mange av oss blir "sløve" i starten av en ketolysekur, men tror ikke det har noe å si for resultatet av en EEG om man er i ketose.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 20:27   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

ååå... ja, seff

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:51   #6
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg forstår dessverre ikke spørsmålet Mened du effekten på kolseterol? da er svaret ja, kolesterolet senkes på ketolysekuren etter en stund når kroppen er tilvent ketolysematen. Noen få har fått utslett på kroppen av mange egg hver dag på kuren og er blitt bra når mengden er redusert.
Var dette ikke svar må du spørre på nytt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Takk for svar til dere alle!

Torkil, jeg tror du leste meg litt feil der, eller jeg ordla meg feil.... Ikke EGG men EEG
Man får beskjed om å spise frokost før man tar EEG.... Om jeg har forstått sykehuset riktig, så er det fordi blodsukkeret ikke skal være for lavt under prøven. I ketose er jo blodsukkeret lavt både med og uten frokost?
Derfor spørsmålet, jeg blir takknemlig om ser på det en gang til Jeg regner kanskje med at dette er en forespørsel du har vært i berøring med før....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 23:01   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

I ketose er blodsukkeret stabilt, men ikke nødvendigvis lavt. Lavt blodsukker (under 2) kan gi EEG forandringer. Så lavt skal det mye til å komme når du har spist noe som helst, selv på lavkarbo/ketolyse. Alt matinntak øker blodsukkeret noe.

http://www.nettdoktor.no/helseraad/u...efalografi.php

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 23:21   #8
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I ketose er blodsukkeret stabilt, men ikke nødvendigvis lavt. Lavt blodsukker (under 2) kan gi EEG forandringer. Så lavt skal det mye til å komme når du har spist noe som helst, selv på lavkarbo/ketolyse. Alt matinntak øker blodsukkeret noe.

http://www.nettdoktor.no/helseraad/u...efalografi.php

Hei Kitt:-)
Takk igjen for svar fra deg Men om det er sånn at blodsukker må være under 2 for å gi EEG forandringer, da forstår jeg ikke hvordan ketogen kost kan hjelpe barn ved epilepsi heller Og under 2 i blodsukker er jo sjelden man har, så det skulle vel ikke være grunnen til at man skal spise frokost før EEG
Jeg spør pga at det er påvist EEG endringer, og jeg ønsker å vite om det kan ha sammenheng med å være i ketose. Dette er viktig for videre utredninger..

Og du, ikke misforstå, men det hadde vært kjempefint for meg å vite om du svarer pga egne erfaringer, utdannelse etc... Ikke for å mistro noen, men rett og slett for å være litt mer TRYGG på at medisinering etc ikke blir feil pga manglende kjennskap/kunnskap til emnet.

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 09:00   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Vel, både og.
Er sykepleier, har tatt flere EEG og leste meg opp på nettet etter det "goddagmannøkseskaft"svaret du fikk fra Dr. Torkil.

Første gang jeg tok EEG hadde jeg ikke spist på 2 døgn (bare litt syk, liksom), ingen som reagerte på det, selv om resultatene hadde flere avvik. De samme avvikene var faktisk der en uke senere, selv om jeg hadde spist.

Foreslår at du googler på "EEG fastende" og "EEG blodsukker". Det var det jeg gjorde.

Vet ikke nevrologen som avleste svarene noe om dette?

Hvor mye vet du om endringer ved lavt blodsukker? At folk feks oppfører seg totalt sprøtt dersom de får for lavt BS, eller at de kan gå inn i livstruende kramper.

Kan de ikke bare måle BS ditt før du begynner undersøkelsen?

PS! Jeg hadde BS på 6.4 i dag, etter 7 uker i ketose!
Og jeg har dia2 og bruker BS regulerende medisiner!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 12:53   #10
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Men om det er sånn at blodsukker må være under 2 for å gi EEG forandringer, da forstår jeg ikke hvordan ketogen kost kan hjelpe barn ved epilepsi heller Og under 2 i blodsukker er jo sjelden man har, så det skulle vel ikke være grunnen til at man skal spise frokost før EEG
Jeg spør pga at det er påvist EEG endringer, og jeg ønsker å vite om det kan ha sammenheng med å være i ketose. Dette er viktig for videre utredninger..

Jeg skjønnte kanskje ikke helt hva du mente her, men man skal altså ikke ha blodsukker på 2, når man har blodsukker som er nede på 1 og 2 kan man gå i kramper som er farlige. Min datter har hatt dette.
Blodsukker skal ikke være under 4 hos de som faster engang.

Og til det neste, så trenger ikke ketose å slå ut på EEG nei. Altså, endringer på EEG'n trenger ikke å ha noe med ketose å gjøre.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:57   #11
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, både og.
Er sykepleier, har tatt flere EEG og leste meg opp på nettet etter det "goddagmannøkseskaft"svaret du fikk fra Dr. Torkil.

Første gang jeg tok EEG hadde jeg ikke spist på 2 døgn (bare litt syk, liksom), ingen som reagerte på det, selv om resultatene hadde flere avvik. De samme avvikene var faktisk der en uke senere, selv om jeg hadde spist.

Foreslår at du googler på "EEG fastende" og "EEG blodsukker". Det var det jeg gjorde.

Vet ikke nevrologen som avleste svarene noe om dette?

Hvor mye vet du om endringer ved lavt blodsukker? At folk feks oppfører seg totalt sprøtt dersom de får for lavt BS, eller at de kan gå inn i livstruende kramper.

Kan de ikke bare måle BS ditt før du begynner undersøkelsen?

PS! Jeg hadde BS på 6.4 i dag, etter 7 uker i ketose!
Og jeg har dia2 og bruker BS regulerende medisiner!

"Goddagmannøkseskaft" svaret fra Torkil håper jeg han tar en kikk på igjen

Ellers TUSEN takk for nyttig info fra deg, Kitt Jeg har ikke snakket med nevrologen som avleste svarene, de ble sendt direkte til fastlegen. Fastlegen vet ikke så mye om dette Grattis med resultat av BS måling!!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:05   #12
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Jeg skjønnte kanskje ikke helt hva du mente her, men man skal altså ikke ha blodsukker på 2, når man har blodsukker som er nede på 1 og 2 kan man gå i kramper som er farlige. Min datter har hatt dette.
Blodsukker skal ikke være under 4 hos de som faster engang.

Og til det neste, så trenger ikke ketose å slå ut på EEG nei. Altså, endringer på EEG'n trenger ikke å ha noe med ketose å gjøre.

Hei Eirian!
Tusen takk for svar.
Det første var en kommentar til noe Kitt skrev til meg. Jeg er helt klar over dette med BS, det er ganske så stabilt på 4.2 - 4.6 hos meg.
Må ha vært en skummel og nervepirrende opplevelse når datteren din gikk så lavt i BS, håper alt er vel med henne nå!?

Nei, har forstått at det ikke trenger å ha noe med ketosen å gjøre, men ville gjerne ha et svar på om ketose KAN være årsak til avvik..

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:44   #13
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Re: Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Hei Eirian!
Tusen takk for svar.
Det første var en kommentar til noe Kitt skrev til meg. Jeg er helt klar over dette med BS, det er ganske så stabilt på 4.2 - 4.6 hos meg.
Må ha vært en skummel og nervepirrende opplevelse når datteren din gikk så lavt i BS, håper alt er vel med henne nå!?

Nei, har forstått at det ikke trenger å ha noe med ketosen å gjøre, men ville gjerne ha et svar på om ketose KAN være årsak til avvik..

Ok, ja selvsagt var det skummelt, men vi trodde det var epilepsien. Men siden det var veldig atypisk hennes anfall ble bs målt, og da var det på 1.
Det har skjedd to ganger når hun har vært veldig dårlig, men nå som vi vet om det kan vi forebygge litt.

Og, til det andre, jeg er ikke bombesikker, men jeg tror ikke ketose skal ha noe å si på EEG. Ketonlegemer er jo et naturlig brennstoff for cellene i hjernen.
Det har aldri vært snakk om dette rundt min datters EEG-er, og hun er i ketose pga. ketogen diett. Hennes EEG har ingen avvik pga. ketose.
Men uansett, som jeg skrev over, det er jo naturlig for hjernen.
Vi får håpe dr. Torkil kommer inn igjen og evnt. kan være sikrere.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:52   #14
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg forstår dessverre ikke spørsmålet Mened du effekten på kolseterol? da er svaret ja, kolesterolet senkes på ketolysekuren etter en stund når kroppen er tilvent ketolysematen. Noen få har fått utslett på kroppen av mange egg hver dag på kuren og er blitt bra når mengden er redusert.
Var dette ikke svar må du spørre på nytt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Løfter denne tråden igjen i håp om at Torkil kan se på den en gang til??



Blir litt "Goddagmannøkseskaft" når EEG blir til EGG....

Med hilsen Tulla

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 23:23   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: EEG- og ketose-spørsmål til legen

Anbefaler at du sender en mail til Torkil, da han ikke er innom her hver dag: post@ketolyse.no

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 14:19   #16
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg
Question

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg forstår dessverre ikke spørsmålet Mened du effekten på kolseterol? da er svaret ja, kolesterolet senkes på ketolysekuren etter en stund når kroppen er tilvent ketolysematen. Noen få har fått utslett på kroppen av mange egg hver dag på kuren og er blitt bra når mengden er redusert.
Var dette ikke svar må du spørre på nytt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Hei!
Spør på nytt, og gjør et nytt forsøk på å få svar fra deg!
Det var langt fra et "EGGESVAR" jeg hadde behov og interesse for :-)

Mitt spørsmål handler om EEG og ketose...
Spørsmålet mitt går ut på om ketose f.eks kan gi betydelig økt innslag av langsom deltaaktivitet over frontalregion?

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:01   #17
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Hei!
Spør på nytt, og gjør et nytt forsøk på å få svar fra deg!
Det var langt fra et "EGGESVAR" jeg hadde behov og interesse for :-)

Mitt spørsmål handler om EEG og ketose...
Spørsmålet mitt går ut på om ketose f.eks kan gi betydelig økt innslag av langsom deltaaktivitet over frontalregion?


Bare løfter denne.....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 20:48   #18
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Ser du har fått tips om å maile Torkil, men siden det ikke virker som du gjør det, så gjorde jeg det nå.
Skal legge ut evnt. svar jeg får her, hvis han mailer svaret og ikke svarer i tråden.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 23:37   #19
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg forstår dessverre ikke spørsmålet Mened du effekten på kolseterol? da er svaret ja, kolesterolet senkes på ketolysekuren etter en stund når kroppen er tilvent ketolysematen. Noen få har fått utslett på kroppen av mange egg hver dag på kuren og er blitt bra når mengden er redusert.
Var dette ikke svar må du spørre på nytt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Eirian, som du ser... Så er det Torkil selv som ba meg spørre på nytt om svaret han ga ikke var "riktig". Og jeg regner med at alle her inne vet at EGG og EEG er to forskjellige ting. Det ble jo et "Goddagmannøkseskaft" svar, noe som kan skje alle og enhver Dessuten, når jeg først har postet spørsmålet her, fått respons fra Torkil, så syns jeg at jeg skylder de på forumet som lurer på noe av det samme å kunne ta del i svaret. Det er et alvorlig spørsmål som burde ha allmen interesse. Jeg kan ikke finne noe i boka hans som kan gi meg et svar, og dermed kan det være noen bør ut av ketosen.

Jeg tror også mannen har humor nok til le når han oppdager spørsmål/svar.....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 00:19   #20
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: EEG og Ketose Spørsmål til legen.

Ja, som sagt, jeg skal poste svaret her om jeg får svar bare på mail, verre er det jo faktisk ikke.
Jeg påpekte missforståelsen i mailen.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:22   #21
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: EEG- og ketose-spørsmål til legen

Hei

Ehhh. EEG ja, jeg hadde vel for mye påskegg i blodet?

EEG vil sannsylingvis bli mer normalt når man er i ketose. Dette vet jeg ikke sikkert, men i og med at ketose benyttes som behandling av epilepsi der medisiner ikke er tilstrekkelig, vil jeg tro at ketosen normaliserer EEG.

(Jeg har ikke nilest alle posteringene over og håper ikke dette blir ett nytt "økseskaft")

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:18   #22
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: EEG- og ketose-spørsmål til legen

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

EEG vil sannsylingvis bli mer normalt når man er i ketose. Dette vet jeg ikke sikkert, men i og med at ketose benyttes som behandling av epilepsi der medisiner ikke er tilstrekkelig, vil jeg tro at ketosen normaliserer EEG.

Ketose normaliserer ikke EEG nei.
Det er da en kjent sak at barn med epilepsi som er på ketogen diett og i ketose fortsatt kan ha masse utslag på EEG.

tulla; skal se om jeg får oversendt spm. til en nevrolog jeg, de har jo dette som spesialist-område.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 17:15   #23
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: EEG- og ketose-spørsmål til legen

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Ketose normaliserer ikke EEG nei.
Det er da en kjent sak at barn med epilepsi som er på ketogen diett og i ketose fortsatt kan ha masse utslag på EEG.

tulla; skal se om jeg får oversendt spm. til en nevrolog jeg, de har jo dette som spesialist-område.

Hei
Sikkert lurt å spørre en nevrolog, kanskje helst en barnenevrolog?
Nå skrev jeg jo ikke at EEG blir normalt, men kanskje blir mer normalt enn på vanlig kosthold.

Og det var vel svar på det opprindelige spørsmål.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 23:12   #24
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: EEG- og ketose-spørsmål til legen

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Ketose normaliserer ikke EEG nei.
Det er da en kjent sak at barn med epilepsi som er på ketogen diett og i ketose fortsatt kan ha masse utslag på EEG.

tulla; skal se om jeg får oversendt spm. til en nevrolog jeg, de har jo dette som spesialist-område.

Hei igjen Eirian!
Kjempeflott om du får til å oversende spørsmålet til en nevrolog!
Tusen takk så lenge!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no