Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-12, 19:47   #1
ENikolai
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1
ENikolai er på en erverdig vei

Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Hei alle,

Når jeg bodde i Australia bodde jeg rett ved Lindt sin butikk/cafe, hvor de solgte Lindt Excellence 99%. Denne ble min absolutte favoritt straks smaksløkene var blitt vant til såpass mørk sjokolade (jeg begynte med 70% etterfulgt av 86%).

Nå som jeg er tilbake i Norge har jeg begynt å lete etter Lindt Excellence 99% eller tilsvarende uten suksess. Jeg har funnet Lindt Excellence 70% i enkelte supermarkeder, og i Freia sin butikk på Karl Johan selger de Freiasjokolade med 86%, men helst vil jeg altså ha Lindt sin 99%.

Er det noen her som har tips om hvordan jeg kan få tak i Lindt Excellence 99%, eller eventuelt et annet kvalitetsmerke med 99%, her i Norge?

På forhånd takk.

ENikolai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint (Mark Sisson) Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 19:50   #2
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

De selger den ikke i norge, har kjøpt den i sverige, men den siste tiden ser det ut som de også har sluttet med den.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 21:49   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Har ete av den i Belgia, men etter mi meining er den berre brukbar til matlaging, putte i chilli etc. Du er hardcore, altså! Eg er glad i mørk sjokolade, men dette var som å ete rein kakao. Har ikkje sett den her i Noreg, sorry!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 12:13   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Jeg var på Meny i går og der såg jeg Lindt sjokolade. Men ikke akkurat den 99% men kanskje de har den også. Har du sjekket de butikkene?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 13:28   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

det finnes 100% du kan få kjøpt på iherb.com ved navn ghirardelli, altså helt uten tilsatt søtning. Kan smeltes om å tilsettes karbofri søtning, f.eks iherbs svar på sukrin; erytrithol + stevia. Selv foretrekker jeg en litt mildere smak så jeg tilsetter 30 g proteinpulver og litt soyamelk og vann også, pr 113 g plate.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 20:35   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Hardcore ja! Og jeg som synes jeg er hardcore som spiser 87% (plamil - det som er tilgjengelig her jeg bor).
Kanskje likegodt kjøpe kakaomasse og kakaosmør og lage din egen sjokolade? Her får du råvarene i norge: www.okosjokolade.no, evt på velassortert helsekost. Eller iherb også som foreslått av Yrla.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 21:20   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

ja eller kakaonibs. Du kan få min pakke om du bor i nærheten (oslo). det ble for sterkt for meg og er umulig å smelte visstnok.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 22:27   #8
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja eller kakaonibs. Du kan få min pakke om du bor i nærheten (oslo). det ble for sterkt for meg og er umulig å smelte visstnok.

Går an å bruke på youghurt!

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 11:21   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

Sjekk på Dropsen f.eks i Stavanger eller på Sandvika storsenter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrift på (noe tilsvarende) dipmix? Ethewia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 07-09-10 22:20
Finnes et tilsvarende forum som dette i Sverige? Babalotta Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 11 01-10-07 15:02
Lindt 99% burberry Spørsmål og svar 11 08-08-06 10:30
Lindt sjokolade? Ann Kristin Spørsmål og svar 9 08-03-06 15:58
lindt excellence 85% elinej Lavkarbo generelt 6 23-10-04 18:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no