Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Man kan legge på seg av f.eks. light brusen

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-05, 07:38   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Man kan legge på seg av f.eks. light brusen

Leste noe interessant i VG i går. I spørrespalten for vektklubben:

Opprinnelig lagt inn av www.vg.no

light brus
Innsendt av: , 13/06 - 2005 kl. 15:14

kan man legge på seg av light-brus? "

Indirekte kan man legge paa seg av light-brus fordi det er mye som tyder paa at lightbrusen foerer til oekt produksjon av visse hormoner som paa virker sultsenteret vaart i hjernen. Da vil man faa en sultfoelelse circa en halv time etter at man har inntatt lightbrusen. Sultfoelesen er saa intens at man faar helt kick paa raske karbohydrater som sjokolade og snop, poelser med broed og pizza med masse ost. Dette skjer fysiologisk. Den kalorifattige brusen foerer til et kaloririkt kick. Velger du andre drikker uten light produkter vil du antagelig merke at denne kicken forsvinner.

Hilsen grethe støa birketvedt

Dette er noe vi her inne har diskutert tidligere, - og det var litt fint å se at "spesialistene" er litt enig med oss !!

(Dr.med. Grethe Støa Birkevedt har tatt doktorgraden i fedme
og hormoner som påvirker spisesenteret i hjernen. Hun arbeider for tiden med fedmeopererte pasienter ved Lennox Hill Hospital i New York, og svarer leserne på spørsmål om behandling av fedme og overvekt fra sitt kontor i New York)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 07:57   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jupp

(duverden så masse jeg hadde å si da.. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 07:59   #3
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 58
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Var dette noe nytt da?
Fortsetter med lightbrusen min jeg likevel, må ha det, bare må ha det

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 08:27   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Neeeei, nytt er det ikke, men det er en fin påminning til alle de som ikke tar av slik de vil og som lurer på ting de kan prøve for å få vekttapet igang igjen !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 08:32   #5
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Enig, Nille - det er en betimelig påminnelse. Dessuten er det interessant at det kommer forskningsmessig belegg for hypoteser som har versert i noen år. Tilogmed fra det ernæringsmessige etablissementet
(Sa hun og tok seg en stor slurk kaffe med Splenda)

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 08:47   #6
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

hva med farris bris da?? den er jo tilsatt aroma av noe slag.. det er jo kunstig det også.. jeg tror gjerne den gir samme effekt for å være helt ærlig, hva mener dere?

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 09:51   #7
May
Juniormedlem
 
May sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 52
Innlegg: 30
May er ny på veien

Jeg visste om dette nå, men burde nok visst det for mange år siden ja! Var Pepsi Maxoholiker og hadde jeg ikke slikt i hus, så gikk jeg omtrent på veggene! Måtte bare ha det! Avhengig, jeg?

For meg var det en utrolig befrielse å få det "stoffet" ut av kroppen. Jeg klarte ikke drikke vann, men bestemte meg en dag for å kutte ut Ligth brus/ saft og brukte 4 dager på å TVINGE i meg vann! Ikke noe særlig gøy eller godt men jeg er glad jeg gjorde det. Nå foretrekker jeg vann! Det hadde jeg aldri trodd var mulig! (om meg altså )

__________________

May

"Den største dag i mitt liv, var den dagen jeg tok mitt liv i min besittelse"


May er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 09:57   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 16:25
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no