Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-08, 15:47   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Ja, nå er jeg på lavkarbokjøret igjen. Men det blir jo lite fiber da, og sikkert en del andre ting som jeg ikke kan se for meg akkurat nå. ELler hva?

Så hva bør jeg ta i tillegg når jeg er på et lavkarbokosthold? Pr. dags dato tar jeg vanlig vitamintilskudd, fiber-og urtetablett og Omega3. Er dette greit, eller bør jeg ta mer/mindre? Jeg tar 2 fiber- og urtetabletter, 2 500 mg Omega3 samt to vitamintilskudd. Det kan vel virke litt unødvendig å ta to av alt, men jeg ammer - derfor vil jeg være sikker på at jeg får i meg det jeg skal ha.

Eller er jeg helt på viddene nå?

Trenger litt guiding! Jeg har som sagt et lite barn, og har ikke tid til å sette meg ned med noen bok, men kan gjerne lese linker (på norsk, leser engelsk altså men da må det være lettfattelig), og trenger noen råd.

Er forresten veldig fornøyd med å spise ORDENTLIG mat igjen! Jeg er drittlei billig og dårlig mat.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 18:29   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Om du søker opp dette ketolysebrødet (som er godt) er det mye fiber i det. Linfrø (knuste helst) er det mye fiber i. Du får tak i lavkarbo knekkebrød nå som har mye fiber.
Kjøtt får tarmene til å jobbe også. Frukt har vitaminer og fiber.

Egg har alt du trenger, untatt C-vitamin.

Men jeg er ingen ekspert på vitaminene så det får andre si.

Jeg spiser nok mer omega3 og jeg bruker cocosa og gjerne en dæsj olivenolje hver dag som kosttilskudd. Det tar knekken på sår hals ila 4 timer ! Og en bit sjokolade (mye kakao) hver dag er bra.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 19:01   #3
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

jeg bestilte kosttilskudd tabbiser fra www.ketolyse.no
mulig man kan ta andre varianter også, men jeg syns det også det var vanskelig å velge hvilke kosttilskudd jeg skulle ta, og hvor mange..
derfor tok jeg "den enkleste" metoden, disse tabelettene er konstruert for en lavkarbo diett..
vær obs på at enkelte tilskudd inneholder sukkervarianter

lykke til, og velkommen tilbake hit

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:51   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Om du søker opp dette ketolysebrødet (som er godt) er det mye fiber i det. Linfrø (knuste helst) er det mye fiber i. Du får tak i lavkarbo knekkebrød nå som har mye fiber.
Kjøtt får tarmene til å jobbe også. Frukt har vitaminer og fiber.

Egg har alt du trenger, untatt C-vitamin.

Men jeg er ingen ekspert på vitaminene så det får andre si.

Jeg spiser nok mer omega3 og jeg bruker cocosa og gjerne en dæsj olivenolje hver dag som kosttilskudd. Det tar knekken på sår hals ila 4 timer ! Og en bit sjokolade (mye kakao) hver dag er bra.

Jeg har jo fått dilla på isetbrødet, er dette godt nok når man tenker på fiber altså? Men knuse linfrøa, så mye jobb da gitt. Jeg tygger dem jo i stykker når jeg spiser dem, er det en grunn til at det ikke holder?

Hva er det i kakao som er så bra?

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:55   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

jeg bestilte kosttilskudd tabbiser fra www.ketolyse.no
mulig man kan ta andre varianter også, men jeg syns det også det var vanskelig å velge hvilke kosttilskudd jeg skulle ta, og hvor mange..
derfor tok jeg "den enkleste" metoden, disse tabelettene er konstruert for en lavkarbo diett..
vær obs på at enkelte tilskudd inneholder sukkervarianter

lykke til, og velkommen tilbake hit

Hva er det du tar? Jeg ser at det de har er magnesium, krom, kalium, kalsium, selen, sink og vitaminer..
Hvorfor får man ikke alt dette i ett, hvorfor må man kjøpe flere forskjellige? Tablettene jeg tok da jeg var gravid hadde alt dette på en gang..kanskje jeg skal ta dem istedet..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:38   #6
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Hva er det du tar? Jeg ser at det de har er magnesium, krom, kalium, kalsium, selen, sink og vitaminer..
Hvorfor får man ikke alt dette i ett, hvorfor må man kjøpe flere forskjellige? Tablettene jeg tok da jeg var gravid hadde alt dette på en gang..kanskje jeg skal ta dem istedet..


Vær obs på at kalsium hindrer opptak av andre mineraler

  Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 13:36   #7
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Vær obs på amming og sværtlavkarbokost, se f eks kellymom. Jeg fikk trøbbel etter at par dager på lavkarbo da jeg ammet.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 12:59   #8
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Hva er det du tar? Jeg ser at det de har er magnesium, krom, kalium, kalsium, selen, sink og vitaminer..
Hvorfor får man ikke alt dette i ett, hvorfor må man kjøpe flere forskjellige? Tablettene jeg tok da jeg var gravid hadde alt dette på en gang..kanskje jeg skal ta dem istedet..

grunnen til det er at de ulike stoffene "motarbeider hverandre" akkurat hvilke skal jeg ikke si på strak arm her, men det er altså 3 forskjellige tabeletter som man tar. krom om morgen og til middag, selen til lunsj og magnesium til kvelds.
atkins og ketolyse anbefaler ikke slike " alt iett" tabeletter" fordi noen av stoffene motarbeider hverandre, og konkurerer om bindingssetene (molekylnivå). dette har jeg også lest her inne et sted.. skal sende deg linken hvis jeg finner den

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:08   #9
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

jippi, jeg fant det

http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/showthread.php?t=8277

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 10:53   #10
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Vær obs på amming og sværtlavkarbokost, se f eks kellymom. Jeg fikk trøbbel etter at par dager på lavkarbo da jeg ammet.

Ja, det er ikke noen superhardkur dette her. Bare litt mer bevisstgjøring på hva jeg spiser foreløpig, kutter ut brød og sukker og forsøker å erstatte pasta, ris, poteter med grønnsaker. Og det er selvfølgelig PGA ammingen. Risikerer ingenting der altså!
Man skal visst heller ikke slanke seg under amming pga at fettet som blir forbrent inneholder masse rart som babyen IKKE skal ha i seg..that's what I've heard..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:56   #11
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Linfrø selges ferdig knuste på helsekost. bare for å nevne det

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:19   #12
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Ja, det er ikke noen superhardkur dette her. Bare litt mer bevisstgjøring på hva jeg spiser foreløpig, kutter ut brød og sukker og forsøker å erstatte pasta, ris, poteter med grønnsaker. Og det er selvfølgelig PGA ammingen. Risikerer ingenting der altså!
Man skal visst heller ikke slanke seg under amming pga at fettet som blir forbrent inneholder masse rart som babyen IKKE skal ha i seg..that's what I've heard..

sorry, hadde ikke fått med meg at du ammet. Du har helt rett, jeg ville heller ikke ha risikert at ungen min skulle få i seg mine slagstoffer som frigies når fettet forbrennes. Men da jeg gikk på Grete Roede, hadde de egne opplegg for ammende mødre. syns jeg husker at de ble anbefalt å vente 6 uker etter fødsel før de begynte slankinga.

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:20   #13
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Linfrø selges ferdig knuste på helsekost. bare for å nevne det

sier du det.. thank You

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:49   #14
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Selges det knekkebrød til lavkarbodiett?? Ser det står her i denne linken.

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 04:55   #15
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Vær obs på at kalsium hindrer opptak av andre mineraler

Utdyp er du snill?!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ønsker du deg? Fedonisten Livets lyse side 28 02-10-11 22:29
Hva slags mineraler og vitaminer bør man ta? Titti Kosttilskudd 4 05-10-06 13:52
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) LilleVille Lavkarbo generelt 13 17-09-06 02:37
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02
Hvorfor må en lese boken til Atkins? Anitave Lavkarbo generelt 4 24-06-04 19:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no