Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Artikler om fett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 19:40   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Artikler om fett

Er på jakt etter å lære mer om fett.
Har forstått at mettet fett ikke er farlig men har ikke helt forstått hvofor enda.

Har noen noe artikler/linker om dette?

Jeg bruker aldri billig raps/solsikke olje til steking men sliter med å forklare hvorfor jeg ikke gjør det. At omega 6 er inflammasjons fremkallende mens omega 3 er proinflammatorisk..

Finnes det noe om det på nett?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 19:43   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Artikler om fett

Har du lest alle trådene Pål har startet her inne?
Ellers på nett syns jeg at man rett og slett blir veldig villedet ang fett og alle farer og risiko for blant annet høyt kolesterol og hjerte-/karsykdom, som feks her!

Finnes sikker mange seriøse artikler der ute, men jeg orker ikke lese så mye for tiden. Fibromyalgi gir ikke akkurat god konsentrasjon og hukommelse!

Legg ut link om du finner noen gode artikler, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:34   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Artikler om fett

Har pølyet meg gjennom en bunke MH blad nå og funnet en del bra der.

Jeg har og prøvd å søke litt men syns det bare er et virrvar

har lest det pål har skrevet og det er bra! Kunne gjerne hatt mer detaljert.

Kjenner til det med konsentrasjons vansker.. Jeg har en "fordel" (ved å ha asperger..) , blir jeg interessert i noe blir jeg veeeldig opphengt i det (noen ganger litt for mye og da..). For tiden er det metionin - sam - sah - homocysteine syklusen i kroppen og fettsyrer

Akkurat metionin syklkusen er utrolig spennende!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:56   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Artikler om fett

Leser du bloggen til Pål også? Den anbefales! http://ramblingsofacarnivore.blogspot.com/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:03   #5
Tilila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 16
Tilila er ny på veien

Sv: Artikler om fett

The truth about saturated fats:
http://www.health-report.co.uk/satur...h_benefits.htm

Weston A.Price Institute har mange flotte artikler:
http://www.wwww.westonaprice.org/home-mainmenu-1.html

Tilila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir trist når jeg leser slike artikler EmilyB Lavkarbo generelt 5 30-12-09 19:05
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
To greie artikler om fett og karohydrater Søster Artikler 0 17-06-08 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no