Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Verdens beste rullekake (med bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-10, 15:32   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Verdens beste rullekake (med bilder)

Verdens beste rullekake


Jeg har en stund lurt på om verdens beste rullekake kunne gjøres om til en lavkarbo kake, og til et selskap i helgen fikk jeg prøvd det ut.

Kaken som er en rullekake består av det som egentlig er toppen på verdens beste og vaniljesaus pulver. Ved å bytte ut sukker med splenda reduseres karbohydratene betraktelig.

Bunn
6 eggehviter
2.75 dl splenda
1 pose vaniljesauspulver (koking)
Hakkete mandler (jeg brukte 30 gram )

fyll
3 dl kremfløte
bær

Stivpisk eggehvitene og tilsett splendaen gradvis -deretter røres vaniljesaus pulveret inn
Smør blandingen på et smurt bakepapir og dryss over hakkete mandler

klar for ovnen Stek v 175 grader ca 20 minutter nede i ovnen.Avkjøl litt, snu kaken over til et nytt bakepapir. Fjern papiret som nå vender opp og avkjøl helt.
Etter steking Pisk krem av 3 dl kremfløte og smør kremen utover siden som ikke har mandler -ikke smør helt ut til kanten lengst fra deg. Pynt med bær -jeg brukte 250 gram bringebær, rull sammen.




Kaken min ble ikke så fluffy i marengsen som den pleier bli med vanlig sukker- faktisk ble den helt flat og jevn -har planer om prøve med sukrin og, men det hadde jeg ikke da jeg bakte. Selv om den utseendemessig ikke er som orginalen er det ikke noe å si på smaken. Den er god.

Vaniljesauspulveret trekker opp karbohydratene solid. Skal sjekke med heistad sitt vaniljesauspulver- hvor mye karbohydrater det er i det pulveret, mulig det kan redusere enda mer. Slik som jeg lagde kaken inneholder hel kaken 33 karbohydrater. Hele kaken er ca 35 cm noe som gir 10 gode stykker a` 3,5 cm og dermed 3,3 karbohydrater pr stykke. tynnere stykker, mindre karbohydrater. Brukbart for en kake syns jeg - det er tross alt ikke hverdagskost

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:38   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste rullekake (med bilder)

Nam, ser veldig god ut!

Ellers kan jeg også anbefale Gerds oopsie- rullekake!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 16:03   #3
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste rullekake (med bilder)

Om det er litt seig marengsbunn du er ute etter kan kansje vaniljesauspulveret erstattes med noen ts Johannesbrødkjærnemel og vaniljedråper.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste Nannah Kake/dessert og snacks 36 18-08-11 08:20
Verdens beste pølser! Nannah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 17-11-10 21:44
Verdens beste pølser!! Nannah Generell diskusjon 0 04-10-09 22:42
Verdens beste tunfisksalat Photobscura Lunsj 4 09-01-08 06:01
Verdens beste lunsj! Iset Lunsj 5 27-10-05 18:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no