Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor køber I mandelmel?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-11, 21:44   #1
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Hvor køber I mandelmel?

I Danmark er mandelmel virkelig dyrt. Jeg laver det ofte selv, men til nogle ting er det bare bedst at købe. Jeg har hidtil kunne købe det billigt i Sverige, men leverandøren er vist stoppet der.

Hvor køber I mandelmel på nettet i Norge???

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:55   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Jeg var i Danmark i sommer, og den eneste butikken jeg fant det i, var det KJEMPEDYRT....I sverige er det billigere, men Norge har fortsatt det billigste.Ellers er iherb et godt alternativ, det er i usa, og mange her bestiller derifra. www.iherb.com
Her er det mandelmelet de fleste bestiller, tror jeg.
http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-...53g/12069?at=0
og er du ny kunde, kan du få en kode av noen og spare 5 dollar. Iherb er en fin butikk, jeg er veldig fornøyd.Der er det billige atkins barer og mye annet.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 23:10   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvor køber I mandelmel?

I Norge kan du fx kjøpe hos http://www.lavkarbohuset.no/
eller http://www.funksjonellmat.no/

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:55   #4
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Hvor køber I mandelmel?

1000 tak for de fine links. I har lige reddet en dansker;-)

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 11:06   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Kom til å tenke på en ting Nina. Du skriver at du av og til har laget mandelmel selv. Jeg går ut fra at du da mener at du maler mandlene ?
Hvis det er malte mandler du mener med mandelmel, så husk at mandelmel her inne som oftest betyr fettredusert mandelmel. Da er mandlene finmalt, og mye av fettet er trukket ut. Dette melet har helt andre egenskaper enn malte mandler. Det suger til seg væske som en svamp, og krever mye større væskemengder hvis man skal bruke det til baking.
Nå kan det jo hende at du vet dette fra før, men ville bare si fra så du ikke bestiller feil type

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 16:19   #6
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Super du skriver det. Jeg bestilte nemlig engang noget i Tyskland og det var vist det du beskriver. Og jeg kan altså ikke finde ud af at bruge det;-) Det jeg plejer at bruger er dette http://www.bodystore.com/3/sv/artikl...lmjol-eko-500g- Det er ikke fedtreduceret. Nogen der ved hvor jeg kan købe tilsvarende?

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:23   #7
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Jeg kjøper mandelmel fra iherb, det som har blitt nevnt tidligere i tråden. Jeg mener det ikke er fettredusert? Liker det best iallefall.
Har også kjøpt dette http://www.iherb.com/Now-Foods-Healt...284-g/388?at=0 men der er det ikke skåldede mandler som er brukt, mener det ikke er fettredusert det heller. Har ikke prøvd denne enda.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:38   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Jeg kjøper mandelmel fra iherb, det som har blitt nevnt tidligere i tråden. Jeg mener det ikke er fettredusert? Liker det best iallefall.
Har også kjøpt dette http://www.iherb.com/Now-Foods-Healt...284-g/388?at=0 men der er det ikke skåldede mandler som er brukt, mener det ikke er fettredusert det heller. Har ikke prøvd denne enda.

Er ikke det der, finmalte mandler? Er den som jeg la inn linken finmalte mandler og? Jeg har ikke prøvd det, nemlig, bare lagra linken, og venter på at de skal få de inn igjen.men hvis det er finmalte mandle, blir jeg litt skuffa asså....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:05   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Funksjonellmat.no har både fettredusert mandelmel, og finmalte mandler i nettbutikken
Jeg fulgte linken din og så på det melet du pleier å bruke. Det står ingenting på pakken om det er fettredusert eller om det er vanlig malte mandler , men det er bare 4,8 kh pr 100 gram. Mandler inneholder jo ca 10 kh/100 så jeg ble litt usikker her.
Hvis du har pakken med det fettreduserte mandelmelet ennå, så fins det mange oppskrifter her inne som bruker mandelmel. Du finner sikkert noen du har lyst til å prøve.
Jeg vet ikke hvor mye du har lest her inne, men i det siste har dette med mandelmel i oppskrifter vært et diskusjonstema. Noen tror mandelmel er det samme som finmalte mandler, og noen tror man mener fettredusert mandelmel. Av denne grunn har mange nå blitt veldig flinke til å skrive i oppskriftene om det menes malte mandler eller mandelmel. Men, hvis jeg finner en oppskrift hvor det står mandelmel, går jeg ut fra at man mener mandelmel (altså fettredusert og IKKE malte mandler)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:24   #10
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Hvor køber I mandelmel?

I Danmark har vi slet ikke det fedtredusert mandelmel. Så det forvirre jo en del

Det jeg havde købt i Tyskland (fedredusert) smagte meget anderledens, end finmalte madler. Det var mere salt og smagte faktisk forfærdeligt Gør det fedreduseret mandelmel som I bruger også det?

Der er normalt også forskel på det mandelmel (fintmalte madler) som jeg køber og det som jeg selv maler. Det jeg køber suger mere væske. Så ja, jeg skriver det også i mine opskrifter nu At jeg nu også må erkende at der findes fedredusert mandelmel gør det ikke nemmere

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:36   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Nei, det skal jammen ikke være lett
Kan dessverre ikke svare på hvordan det smaker, for jeg har ikke smakt ennå Men har en bestilling på vei i posten, for jeg tenkte at jeg skulle bake litt til jul. Jeg har bestilt det fettreduserte fra funksjonellmat.no så får vi se om det ikke blir vellykket julebakst. Det er jo lov å håpe

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:57   #12
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Jeg leita i sommer og, og den eneste helsekostbutikken som hadde mandelmel, var i Hirtshals, sikkert pga nordmennene, og det var dyrt....lengre ned i Jylland hadde de ikke mandelmel.

Opprinnelig lagt inn av ninaPCOliv, her.

I Danmark har vi slet ikke det fedtredusert mandelmel. Så det forvirre jo en del

Det jeg havde købt i Tyskland (fedredusert) smagte meget anderledens, end finmalte madler. Det var mere salt og smagte faktisk forfærdeligt Gør det fedreduseret mandelmel som I bruger også det?

Der er normalt også forskel på det mandelmel (fintmalte madler) som jeg køber og det som jeg selv maler. Det jeg køber suger mere væske. Så ja, jeg skriver det også i mine opskrifter nu At jeg nu også må erkende at der findes fedredusert mandelmel gør det ikke nemmere

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:59   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Det mandelmelet jeg bruker er fra spis deg slank. og det er sånn orntli mel.Det er helt fint, men kunne tenkt meg noe litt billigere....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:10   #14
ninaPCOliv
Juniormedlem
 
ninaPCOliv sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 13
ninaPCOliv er på en erverdig vei

Sv: Hvor køber I mandelmel?

Fik lige svar fra producenten til det mandelmel jeg plejer at bruge. Heldigvis er det bare udsolgt og de får nyt i næste uge. Min panik tilstand har lagt sig igen:-)

Tak fordi I har hjulpet med links og ikke mindst åbnet min verden for fedreduseret mandelmel:-) Det må jeg udforske lidt.

__________________
De bedste hilsner

Nina
www.pcoliv.dk
ninaPCOliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PCOvenlig kost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelmel Oktober Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 21-09-11 16:56
Mandelmel Peppa Gris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 02-05-11 13:28
mandelmel christinal Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 09-02-11 15:55
Mandelmel Aphrodithe Lavkarbo generelt 4 01-02-09 14:16
Mandelmel Bergen27 Spørsmål og svar 2 31-05-08 00:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no