Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-09, 12:31   #1
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei
Smile

Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

hei på dere alle sammen . jeg er ny på ketolyse kur å trenger litt hjelp jeg spiser eks frokost 1 eg og 7 skiver bacon, lunsj 1 til 2 kyllinglår, middag laks, rømme og brockoli. er jeg sulten på kvelden tar jeg eks et kyllinglår eller en tomat med ost på. har kjøpt start pakka og gått på den i nesten to mnd men har bare gått ned 2 kg men har jo også gått in en del i cm har ketostix som viser ca 20 til 30 % kommer ikke på full likker på gjennomsnitt 10 karbo pr dag, hadde noen kunne hjulpet meg så setter jeg utrolig stor pris på det på forhånd tusen takk

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:18   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Får du bra med fett i deg?
Grønnsaker til hvert måltid? Veier du og teller karber? Minimum 15 karber dagen ( 15-20)
Drikker du nok vann?

Har du boka?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:46   #3
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Om du har gått ned " bare " 3 kg, men mange cm rundt livet, har du antakelig erstattet fett med muskler. Det er jo kjempefint. Trener du?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:13   #4
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

[quote=Gerd;796030]Får du bra med fett i deg?
Grønnsaker til hvert måltid? Veier du og teller karber? Minimum 15 karber dagen ( 15-20)
Drikker du nok vann?

Har du boka?

hei takker for svaret, jeg har da misforstått jeg trudde jeg skulle ha max 15 karbo om dagen, men jeg ligger på under 10 pr dag så da må jeg øke kanskje da, så drikker jeg mye cola light ca 2 liter pr dag. jeg har boka, kjøpte startpakka trudde jeg gjorde det riktig. jeg veier og teller karbo så det er så deprimerende når jeg ikke går ned men jeg gir meg ikke, kunne si meg hva du ca spiser på en dag på forhånd takk

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:18   #5
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Om du har gått ned " bare " 3 kg, men mange cm rundt livet, har du antakelig erstattet fett med muskler. Det er jo kjempefint. Trener du?

hei takk for svaret . jeg trener ikke men er i aktivitet stort sett hele dagen er hjemme i fødselspermisjon. veninna mi har gått ned 15 på under 3 mnd og jeg bare 3 på to mnd. har kjøpt ketostix men di gir liten utslag. så detta er ikke morro men jeg gir meg ikke

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:19   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Viss du går inn i journalen min (link i signaturen) så finner du ukeplaner jeg brukte da jeg gikk ned i vekt. Ligger i det første innlegget.
Og oppskriftene jeg bruker,ligger i profilen min (link i signaturen)

Så masse pepsimax? Kan være vektbrems det, pga søtningstoff.
Drikker du vann? Du bør drikke 2-3 liter dagen. Kroppen trenger såpass for å skylle ut fett og avfallstoffer
Ikke vær redd for å bruke fett.

Det er bedre å spise 15-20 karber daglig, hvor mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Det er gode karber, og tilfører kroppen vitaminer, mineraler og enzymer den trenger for å forbrenne og fungere optimalt

Jeg bruker fremdeles boka som rettesnor jeg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:21   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av pila, her.

har kjøpt ketostix men di gir liten utslag. så detta er ikke morro men jeg gir meg ikke

Fargen på stix har ikke betydning. Er det utslag så er du i ketose
Jeg hadde det aller lyseste hele tiden

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:55   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Hvor mange kilo skal du egentlig ned? Det er en del som bruker lang tid på vektnedgangen hvis de ikke er langt unna normalvekt.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:04   #9
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg med å komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hvor mange kilo skal du egentlig ned? Det er en del som bruker lang tid på vektnedgangen hvis de ikke er langt unna normalvekt.

hei jeg er 155 høy og veier 77kg nå har gått ned 8 på grete rode nå men synes det var så tøft å gå sulten så tro detta er noe for meg er 31 år har 4 barn så detta har satt sine spor, kunne ønske å håper jeg en dag skal klare å komme ned til 58 til 60 kg så veien blir sikkert lang og tøff

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan komme i gang med ketolyse? Misti Ketolysekuren 11 01-10-09 15:42
Noen som kan hjelpe meg i gang? Prada Ketolysekuren 11 26-05-09 12:14
HJELP med å komme i gang med KETOLYSEKUREN! Superslimithink Spørsmål og svar 5 15-09-08 17:05
Hjelp til å komme i gang.... Elink Spørsmål og svar 3 09-08-06 19:03
Er det noen som kan hjelpe meg i gang? Silja Spørsmål og svar 4 04-04-06 14:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no