Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julebord neste helg - "slurvehelg"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-09, 08:16   #1
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Julebord neste helg - "slurvehelg"?

Hm.....jeg sitter her og veier litt for og mot.
Neste helg er det klart for julebord og det er faktisk det første julebordet jeg skal på på 5 år, så jeg har lyst til å koooooose meg! Jeg og sambo har pga. livssituasjon ikke vært alene uten unger på litt over 3 år, så jeg har litt lyst til å kjøre full pakke med alt av mat og drikke.

Men - når julebordet kjøres igang er det bare 4 uker siden vi startet opp kuren, og jeg har ikke lyst til å la den gode starten bli ødelagt av en egotripp på julebord. Jaja - det er masse mat man kan velge der uten at man bryter kuren, menne.....hehe....ønsket om kosefaktor og frihet er ganske høy hos meg, kjenner jeg. Jeg kan jo kjøre lavkarbo uten ketolyse den helga, eller jeg kan koble helt ut og spise riskrem, karamellpudding og sauser og drikke øl,vin og likører.

Hva er jeg ute etter med dette innlegget? Tjaaa......innspill? "Kjeft?" Jeg må bare lufte litt. Hvor mye ødelegger jeg ved å ta en slurvehelg så tidlig i kuren egentlig?

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 08:31   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Julebord neste helg - "slurvehelg"?

Opprinnelig lagt inn av Panterpia, her.

Hva er jeg ute etter med dette innlegget? Tjaaa......innspill? "Kjeft?" Jeg må bare lufte litt. Hvor mye ødelegger jeg ved å ta en slurvehelg så tidlig i kuren egentlig?

Hvis du er mye på og av ketose i starten vil kroppen kan du gi signal til kroppen om at det ikke er no vits å forbrenne fett fordi det snart kommer en god og karbohydratrik periode igjen, og det kan ta lenger tid før fettforbrenningen er i gang igjen.

Den gode nyheten er at du ikke trenger mye vin for å bli fjasete hehe

Så fra meg kan du anse det som positiv oppmuntring til å ikke bryte ketose (bedre kjent som "kjeft")

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 11:21   #3
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Julebord neste helg - "slurvehelg"?

Jeg ville kost meg ,men ikke tatt helt av.
Hvis man er i ketose har man jo egentlig ikke så mye matlyst heller. Og søtsug har man heller ikke.
Hva alkohol angår, så blir man jo full på noen få øl eller vin. Så jeg tror ikke det skader at du koser deg den dagen.

Men det er jo viktig at man tar seg inn igjen dagen derpå. Veldig lett å bli fysen på det ene og det andre da..

Man må jo også vurdere nå som julen kommer. Det er alltid en grunn til å kose seg litt ekstra fremover. Og da er det jo viktig å holde motivasjonen oppe. Og ha et konkret mål. Så man ikke ryker på mange "karbosmeller"

God fest!

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:33   #4
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Julebord neste helg - "slurvehelg"?

Jeg skeiet ut litt for 3 uker siden etter 8 uker og 8 kg med ketose.
Var nok ikke værre enn at jeg så vidt gikk ut av ketosen, men det var nok til å ødelegge den gode trenden jeg var inne i.
Jeg gikk opp +0.7 denne helgen. Ikke så galt i seg selv, MEN...
Jeg kom ikke igang igjen med vekttapet. Fortsatte som før med kostholdet. Var i ketose, men ingen ting skjedde. Vippet litt opp og ned noen 100 gram de neste uken. Nå etter 3 uker og ingen framgang, går jeg ut av ketose og fortsetter lavkarbo. Det er for mye som skjer fram til jul, og motivasjonen er dårlig. Jeg får heller prøve meg på de siste kg på nyåret.
Så mitt råd er fortsett med det du gjør, hold deg i ketose så lenge det er mulig så får du sansynligvis resultatene du ønsker deg
Lykke til.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
Vi skal ha "julebord" iren84 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 26-11-07 23:28
Vil noen "nille" litt med meg neste uke? tullann Ketolysekuren 45 11-09-07 09:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no