Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kommer så lett i ketose og går ned så fort, sliter litt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-09, 19:32   #1
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Kommer så lett i ketose og går ned så fort, sliter litt

Jeg sliter egentlig fordi jeg kommer kjapt i ketose og går ned så mye at jeg lurer meg selv. Jeg har hatt en 3-4 lange sprekker hvor jeg har gått opp 5-6 kilo på rappen, så tar jeg meg sammen og begynner på kuren og er i ketose neste dag. I løpet av en uke har jeg gått ned 5-6 kilo igjen og jeg er like langt

Så jeg føler det er litt lett å sprekke, fordi jeg kommer så lett igang igjen og med raskt og stort vekttap.

Jeg skal gå ned 20-25 kilo og har allerede gått ned 15(og har nå da kommet til et punkt hvor jeg lurer meg selv litt:-)

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:25   #2
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Kommer så lett i ketose og går ned så fort, sliter litt

Sånn jeg har forstått det så kommer det store vekttapet man opplever i begynnelsen av at kroppen bruker opp karbohydratlagrene man har i lever og muskler. Karbohydratene binder vann i kroppen, så når disse brukes opp så forsvinner vannet ut. Når du så sprekker og spiser karbohydrater igjen så fylles lagrene opp og derfor binder man vann igjen og er tilbake til start. Jeg har ikke googlet eller lest meg fram til dette, det er den ordrette forklaringen jeg fikk av min ernæringsfysiolog, så om noen vil rette/oppklare/tilføye så er jeg takknemlig for det. Du har jo gått ned mange kilo så jeg skjønner godt at man kommer til en fase der man begynner å tvile på kroppen og hele opplegget. Men stå på, det løsner nok etterhvert!

Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 22:42   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer så lett i ketose og går ned så fort, sliter litt

Kanskje du kan sette deg tidsfrister? Dessuten må du planlegge sprekker, og bruke erstatninger (se oppskriftforumet). Og OM man havner på hodet i en smultring eller noe så er det å nyte hver bit som smaker godt (sjekk hver bit) og så slutte når det ikke er godt. Og gå tilbake til dietten direkte.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 12:22
Hvor fort etter overskridelse av karber kommer utslaget på stix'en Tulla 81 Ketolysekuren 2 19-01-09 20:05
Litt for fort-! viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 28-04-08 10:39
Sliter litt matgal Lavkarbo generelt 17 02-06-05 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no