Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Trenger tips til å holde motivasjonen oppe

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-08, 17:00   #1
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Trenger tips til å holde motivasjonen oppe

Merker jeg sliter skikkelig med å komme i gang etter jul. Følger ikke noe lavkarbo-opplegg nå men tillater meg å spørre her fordet.

Hvordan komme inn i de gode vanene med sunn mat og trening igjen?

Hva gjør dere når dere har en dårlig periode?

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 18:46   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Trenger tips til å holde motivasjonen oppe

Det viktigste er å være dritsta! Be a BITCH!
Jeg har vent meg til å ha etellerannet i huset som det er greit å "skeie ut" med, slik at jeg ikke hiver meg på sjokolade eller annet tull, det har hjulpet meg mange ganger.
Vaner er en god ting, og alltid vanskelig å få igang igjen etter jul og slikt. Jeg veier meg hver dag, og skriver ned to ganger i uka. Passer på å fortelle resten av familien hvordan det går, slik at jeg får litt positiv backing fra dem. Trening går inn i kalenderen, og er avtaler som er like bindende for meg som jobbmøter og andre viktige ting. Og det er viktig å få med folk på trening, lage avtaler og holde dem.

Det er ikke lett å holde på diett eller trening når resultatene forsvinner... megakjipt! Og da kommer også den dårlige samvittigheten og ødelegger, etterhvert som du tror at du gjør noe feil... Viktigst er å holde på opplegget og ikke gi seg, og vurdere endringer nøye for å kunne se hva det er som gir utslag... nytter ikke å droppe søtningsstoff en dag, og melk dagen etter...

sånn tenker jeg

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no