Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bildekk rundt magen ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 10:03   #1
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Bildekk rundt magen ...

http://www.kk.no/819475/lavkarbo-gjor-deg-feit

Jeg har noen bildekk rundt magen, og de har jeg fått av karbohydrater.

Regner med denne artikkelen er diskutert på forumet før, men poster en link allikevel. Den har et flott magebilde som illustrasjon, et dekk til så blir det et ekstra sett med 4 dekk til bilen Jeg for min del har bare to store dekk. Kanskje det er fordi jeg ikke har så lang mage?

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:09   #2
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Bildekk rundt magen....

Jeg er fortsatt ganske fersk i dette gamet, men det er ikke akkurat vanskelig å se at dette er et prakteksempel på BAD SCIENCE! Kom igjen, 47% kh og observert i ETT døgn? Hva i all verden kan de få ut av ett døgn? Hvordan kan de trekke sånne konklusjoner basert på så lite data? Kjenner drømmen min om å bli forsker bare blir større og større...

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:23   #3
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bildekk rundt magen....

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Jeg er fortsatt ganske fersk i dette gamet, men det er ikke akkurat vanskelig å se at dette er et prakteksempel på BAD SCIENCE! Kom igjen, 47% kh og observert i ETT døgn? Hva i all verden kan de få ut av ett døgn? Hvordan kan de trekke sånne konklusjoner basert på så lite data? Kjenner drømmen min om å bli forsker bare blir større og større...

Fytti ja, er sååå enig med den. Kroppen tranger da mer en et døgn på å registrer hva som skjer i forhold til diett. Er jo en grunn til at mange som går over på lavkarbo bruker flere uker før ting runker optimalt.

Og visst det skulle føre til overvekt så burde jo dette være et forum av folk med mer på magen nå en da de startet opp, og det er da ikke min erfaring. Teite artikkel- så smal

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:56   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Bildekk rundt magen....

Har lest hele rapporten (kan desverre ikke legge den ut her, for det er ikke lov, kan sende på pm evt.) og forstår ikke alt for det er ikke akkurat mitt fagfelt, men synes hele greia virker litt snål.

Det er jo ikke lavkarbo, slik som vi her på forumet definerer det. Dette er jo lavere kh-inntak enn det som er normalt/normert i Canada, slik som jeg forstår det. Det er jo snakk om de som spiser mindre enn 47% av daglig energi som karber. I min verden er ikke det lavkarbo, det er bare mindre en normen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:13   #5
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Bildekk rundt magen ...

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Er jo en grunn til at mange som går over på lavkarbo bruker flere uker før ting runker optimalt.



Det står jo heller ikke noe om hva annet de spiste. De som spiste katbohydrater i store mengder spiste også mer grønnsaker. Jeg spiser mye mer grønnsaker nå enn før. Og dersom de som spiste "lite" karbohydrater (nesten halvparten av energiinntaket) spiser de karbene i form av hamburgere og pommes frittes så kan jo det være en faktor. Man kan ikke bare se på ett næringsstoff i maten og si fordi noen spiser mindre av dette og er overvektige er dette grunnen.. Nå har jeg jo ikke lest forskningsrapporten. Men det hørtes ikke ut som så veldig handfast bevis mot lavkarbo..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:19   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Bildekk rundt magen ...

Sitat fra artikkelen:

Fruit and vegetable intakes were not available in the 24-hour diet data. Statistics Canada derived estimates of fruit and vegetable intake from questions that assessed the frequency of usual intake.

Dvs at det deltakerene ikke kunne føre opp frukt/grønnsaker på skjemaet de skulle føre opp, det ble gitt et "antatt" forbruk av frukt og grønt basert på det intervjuet som ble gjennomført av hver deltager før de så på kostholdet.

Studien er også basert på en del matematiske modeller, så dette er bare rart

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:40   #7
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Bildekk rundt magen ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Sitat fra artikkelen:

Fruit and vegetable intakes were not available in the 24-hour diet data. Statistics Canada derived estimates of fruit and vegetable intake from questions that assessed the frequency of usual intake.

Dvs at det deltakerene ikke kunne føre opp frukt/grønnsaker på skjemaet de skulle føre opp, det ble gitt et "antatt" forbruk av frukt og grønt basert på det intervjuet som ble gjennomført av hver deltager før de så på kostholdet.

Studien er også basert på en del matematiske modeller, så dette er bare rart

Æææææh. Høres jo ikke så veldig seriøst ut..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går dere ned rundt MAGEN? iren84 Lavkarbo generelt 12 30-11-07 15:08
Er på min dag 2 og har mistet 3 cm rundt magen :D linnipinni Ketolysekuren 7 19-09-07 23:17
NED i CM rundt magen linkn Spørsmål og svar 1 07-04-07 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no