Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sukrin-melis og sesam-mel

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-13, 19:03   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sukrin-melis og sesam-mel

Hei

Er sukrin melis bedre til baking enn sukrin sukkeret? Bestilte melisen nå. Vil gjerne unngå den kalde smaken som sukrin medøfrer og tenkte kanskje melisen var bedre?

Jeg har også kjøpt sesam mel, da jeg syns soya og mandel ikke har no`god smak og jeg liker sesamfrø veldig godt. Aldri prøvd melet. Vet dere karbo på den? Stod ikke oppført på nettsiden.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 19:27   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sukrin melis og sesam-mel

Eneste forskjellen på Sukrin og Sukrinmelis er at melisen løser seg lettere opp i bakst o.l., mens den vanlige versjonen egner seg best som strøsukker. Sukrin+ er den som visstnok har mindre kaldsmak (det er altså blanding av Sukrin og stevia). "Nøkkelen" for å unngå kaldsmak når du bruker vanlig Sukrin eller melis, er å la den stå for maks 1/3 av søtsmaken, og heller bruke andre søtstoffer i tillegg.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 19:35   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Jeg synes sukrinmelisen er enda verre enn den vanlige sukrinen hva kald smak angår.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 19:39   #4
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Eneste forskjellen på Sukrin og Sukrinmelis er at melisen løser seg lettere opp i bakst o.l., mens den vanlige versjonen egner seg best som strøsukker. Sukrin+ er den som visstnok har mindre kaldsmak (det er altså blanding av Sukrin og stevia). "Nøkkelen" for å unngå kaldsmak når du bruker vanlig Sukrin eller melis, er å la den stå for maks 1/3 av søtsmaken, og heller bruke andre søtstoffer i tillegg.

Supert. Takker
Men kan jeg bruke sukrin melis og sånne vaniljedråper. Kan de to gjøre en kake søt nok uten å bli for kald?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg synes sukrinmelisen er enda verre enn den vanlige sukrinen hva kald smak angår.

Noooooo, nå er den allerede bestilt

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 20:07   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Laget iskrem med sukrin i dag jeg, men pga sukrinen så smakte det rart på en måte

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 20:07   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sukrin melis og sesam-mel

Hmm.. Vanlijedråper? Mener du steviadråper med vaniljesmak..? Det går fint ja, men jeg er ikke så glad i stevia i bakst... Det er bare en smakssak da, så du kan jo prøve deg fram og se hva du selv syns. Selv foretrekker jeg å kombinere med Tagatesse. Men du får nok brukt opp melisen din uansett altså, bare å kombinere med hva som helst annet søtt, så syns jeg det blir veldig bra.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 21:01   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Ok, tusen takk. Stevia, ja Men hvis det ikke er godt med stevia dråper med vanilje i bakst, hva bruker man det så til?

Syns disse sammensettingene av ingredienser er så vanskelig! Jeg forventer meg liksom noe bra, og så blir det virkelig ikke godt.
Mandel mel får alt til å se ut som leverpostei og løsner opp, og for mye egg og cottage cheese blir jo ikke bakst.
Vet at det er en grunn til at det ikke smaker høykarbo, skal jo være sunt, men en pizzabunn uten soya- og mandelmel som faktisk holder sammen og smaker ok? Eller matmuffins som ikke ser ut som våt leverpostei, er det å finne?
Får dere andre til noe dere kan kalle "god bakst" og jeg er ubrukelig på lavkarbobakst, eller er det dette jeg skal forvente?

De andre gangene har jeg aldri lagd mye bakst. Mest knekkebrød og brød. Denne gangen vil jeg har fler variasjoner. Skjønner ikke helt hva jeg gjorde de andre gangen i over 6 mnd hver gang?! Hva spiste jeg hver dag.?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 21:07   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Sukrin smaker bedre enn melisen, synes jeg, i hvert fall i hjemmelaget sjokolade, mer fyldig smak, kanskje? men melis kan være lurt pga konsistensen i visse ting man skal lage hvor sukrinkorna ikke løser seg opp. I marsipan og marshmellows tror jeg det brukes melis. Sedsam-mel inneholder vel det samme som frø hvis det kun er sesam du har fått.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 22:04   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg synes sukrinmelisen er enda verre enn den vanlige sukrinen hva kald smak angår.

Helt enig med deg

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 22:27   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sukrin melis og sesam-mel

Jeg bruker stevia mest for å søte melkeprodukter, og i te. Veldig godt i cottage cheese, med vaniljestevia, fløte og lettsyltetøy blir det skummelt likt rislunsj!

Anbefaler absolutt at du skaffer deg Pofiber, det gjør baksten mer luftig og lys, og gir mindre bismak. Jeg er også veldig kresen på sånt, syns heller ikke bakst med mye mandelmel eller soyamel blir noe godt i det hele tatt... Kombinasjoner av forskjellige meltyper funker som regel best etter min erfaring (Pofiber, mandelmel og wheyprotein går det mest i her). Du finner nok mange gode oppskrifter her på forumet hvis du leter litt. Har også lagt ut de mest vellykka eksperimentene mine i bloggen under her, hvis du vil ta en titt der.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 09:14   #11
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Supert, tusen takk

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:46   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Du blir kvitt mesteparten av den kalde sukrin-smaken hvis du blander det med flytende natreen også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:50   #13
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Sukrin melis og sesam-mel

Så bra. Takk for tips, damer

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:51   #14
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sukrin-melis og sesam-mel

Sesammel er kjempe god i bakst! Syns ikke den fungerer noe bra aleine, men blandet sammen med noe annet. Jeg blander med alt mulig! Valleprotein og erteprotein og kokosmel og mandelmel til søt bakst. Kan også blande med malte solsikker og linfrø til rundstykker ol. Aleine gir sesammel litt sånn rar nøtteaktig oljesmak.

Ellers er jeg enig med dem over: bland flere forskjellige søtningsmiddel for best mulig smak

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukrin melis FrøkenFjong Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 28-05-11 23:39
Sukrin melis? lille74 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 27-01-11 18:50
Sukrin sukker + melis GKS Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 17-05-10 18:37
Sukrin melis! Cornelia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 13-12-09 20:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no