Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sukkerfrie drops, spørsmål om søtning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-12, 10:14   #1
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sukkerfrie drops, spørsmål om søtning

Da vi var på Gran Canaria i februar kjøpte jeg to poser med drops på flyplassen, på en slik delikatesse butikk med lokale produkter osv... Disse dropsene/karamellene heter Frutas og det står med stor skrift Sin azucar(sugar free).
Bak på pakken står det: Karbohydrat 94,6, sukkeralkoholder 94,6. Så langt ok.
Det ser ut til at disse er søtet med: Isomalt og sitronsyre.

Jeg skal tilbake om 2 uker og lurer på å kjøpe flere for de er utrolig gode. Er Isomalt greit å spise hvis det ikke blir for mye? Spiser kanskje 3-4 drops om dagen.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:52   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfrie drops, spørsmål om søtning

fant dette her http://www.wisegeek.com/what-is-isomalt.htm

Unlike regular sucrose, isomalt does not tend to raise blood glucose levels and is considered safe for consumption by diabetics. Animal studies with suggest the product is not carcinogenic or toxic.
Isomalt is not completely without calories. It contains roughly half the calories of sugar. That’s about eight calories per teaspoon. So though it will lower calorie intake, it can't be used in zero calorie sodas. On the plus side, it won’t degrade your teeth, as does regular sucrose.

den har GI på 2, og det er supert, men da den søter halvparten av det sukker gjør og inneholder halvparten av kaloriene vil det blir like mange kalorier og karbo som vanlig sukker i produktet. Så få som du spiser ville jeg fortsatt med det pga den lave GI.

men her http://www.sweetenerbook.com/isomalt.html
står det noe litt annerledes--Isomalt is not efficiently absorbed by the body, and it is only partly metabolized. Its caloric value depends on several factors, as discussed in my essay "Polyols and Calories." In the USA, isomalt provides 2 calories per gram for labeling purposes. In the European Union, it is listed at 2.4 calories per gram. t iis about 40% as sweet as sucrose, on a weight basis.

her http://www.healthyeatingclub.org/inf.../sweetener.htm
står det mer :The human body uses about 50% of isomalt because it belongs to a fibre group known as "low digestible carbohydrates".
http://www.mombu.com/medicine/medici...8184-last.html

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 15-03-12 kl 15:00.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 15:12   #3
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfrie drops, spørsmål om søtning

Tusen tusen takk, jeg hadde to ulike poser. Den ene som jeg beskrev over er fruktdrops, mens den andre var eukalyptus. Jeg vil kanskje tro at den var mindre isomalt i, men jeg har kastet posen så det får jeg vente med å se til jeg kommer på flyplassen igjen.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfrie drops og tyggegummi Tami Vedvarende vekttap 1 14-02-11 10:51
Er avhengig av sukkerfrie drops og tyggis ... litemeg Ketolysekuren 1 16-03-10 19:19
Ang sukkerfrie drops og sukkeralkoholer frøken Spørsmål og svar 9 23-08-09 16:46
Tante pose sukkerfrie drops. Helene Lavkarbo generelt 6 20-08-06 12:40
ricola sukkerfrie drops Ray87 Atkins kosthold 4 05-02-05 20:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no