Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-09, 17:17   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Skjer det noe? Nå tenker jeg ikke på for et par dager (*kremt*...er tom noen dager, var litt sen med ny bestilling av kosttilskuddet på nett....), men om noen velger å ikke ta dem, ikke tror at de har noen misjon osv. Er jo en del skeptikere til denne kuren, og mange mener at "kan man spare penger så gjør man det" og lar være å bruke kosttilskuddene..?

Jeg prøver å forklare så godt jeg kan, men her er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal svare.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:47   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Man går glipp av mange gode vitaminer,mineraler og enzymer som kroppen trenger.
Man kan få dårligere fettforbrenning.
Man kan få kramper.

Osv. osv.

Jeg skriver kan, for det er forskjellig fra person til person

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:59   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Jeg skjønner ikke hvorfor denne kuren skal være så "unik" at den trenger helt egne tilskudd, mens andre ikke gjør det. Jeg mener man bør ta noe tilskudd uansett hvilken filosofi man følger, så man er sikker på at man er dekket, men egentlig har vel de som spiser usunt MER behov for tilskudd enn de som får i seg lavkarbomat.
Jeg mener uansett at man kan ta multivitaminer- og mineraler, og være godt dekket.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:04   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Kuren er vel ikke mer "unik" enn andre ketosekurer. Og vitaminene er laget for at vi ikke skal få mangel på noe. De heter jo ketolysetabletter siden det er ketolyse som har de, men det er anbefalt å bruke på ketose-dietter.

Torkil har delt opp vitaminene utover dagen, forskjellig til hver tid, pga. av at enkelte vitamin/mineral hemmer opptaken av hverandre.
Det har han skrevet om før i andre tråder Og i boka.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:07   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

En ketolysekur er til dels sterkt vanndrivende. Derfor er det en del salter man mister og må bruke tilskudd av, derav magnesium og kalium. Derfor er det viktig med tilskudd spesielt på enhver ketogen diett!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:18   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kuren er vel ikke mer "unik" enn andre ketosekurer. Og vitaminene er laget for at vi ikke skal få mangel på noe. De heter jo ketolysetabletter siden det er ketolyse som har de, men det er anbefalt å bruke på ketose-dietter.

Torkil har delt opp vitaminene utover dagen, forskjellig til hver tid, pga. av at enkelte vitamin/mineral hemmer opptaken av hverandre.
Det har han skrevet om før i andre tråder Og i boka.

Jojo, men jeg mener at dersom man allerede bruker multivitaminer og -fettsyrer, trenger man ikke å skifte ut disse med ketolysetabletter. Med mindre man trenger ekstra magnesium eller lignende.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 03:04   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

I Slank med ketolysekuren, s. 50, skriver Torkil (mine uthevelser):

"Ketolysetabletter er spesiallaget for deg som ønsker å benytte ketolysekuren som veien til et slankere og bedre liv.
Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet.

Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for.

Vitamin- og mineralinnholdet er i overensstemmelse med blant annet armerikanske anbefalinger for slankekurer med meget lavt innhold av karbohydrater.

Tablettene tas som angitt på pakken. De vil kunne kombineres med vanlige vitamintabletter uten problemer.

Som supplement til tablettene bør du dessuten ta en spiseskje tran eller et tilsvarende antall trankapsler hver dag. Fet fisk vil også gi et godt tilskudd av omega 3-fettsyrer.

Dessuten bør du bruke seltin, eller LO-salt som salterstatninger der en del av natriumkloridet er erstattet av kaliumklorid. På grunn av salttapet i begynnelsen av kuren, er dette ekstra viktig i starten.
"

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:16   #8
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

vennina mi kjøpte ikke noe som tilhørte kuren når hun gikk på den, passet bare på karber og hu har gått ned 16 kg siden juli...

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:00   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

vennina mi kjøpte ikke noe som tilhørte kuren når hun gikk på den, passet bare på karber og hu har gått ned 16 kg siden juli...

Enhver må jo gjøre akkurat som de vil. Det er ikke noen tvang.

Og jeg gleder meg over alle som når målene sine, uansett hvordan de kommer dit.

Men jeg stiller spørsmålet om man kan si at din venninne egentlig "gikk på ketolysekuren" eller om hun bare "kuttet ned på karboinntaket sitt"?

Det er jo ikke tvil om at man kan gå ned masse bare på å kutte ned på karboinntaket sitt. Men det kan ikke kalles "å gå på ketolysekuren" når man ikke følger opplegget for kuren.

Om man velger å droppe kosttilskuddene og dermed risikere å tappe kroppen for viktige vitaminer og mineraler mens en går ned i vekt, er det jo helt opp til en selv. Men det er da på tvers av klare råd fra legen som har komponert ketolysekuren.

Kanskje har man en kropp som takler underskudd av vitaminer og mineraler, både på kort og på lang sikt? Men kanskje ville kroppen hatt det mye bedre med tilskuddene, hvem vet?

Det er alltid mulig å finne eksempler på at ting går bra uten at man følger råd og bruksanvisninger. Vi hører om folk som røyker som blir kjempegamle, biler som ikke har vært på service som bare går og går, ubevoktede stearinlys som slokker av seg selv og ikke medfører brann, unger som har vokst opp under dårlige forhold som likevel blir harmoniske mennesker osv. osv. Men det er liksom ikke noen grunn til å reklamere for å gå på tvers av gode råd. Det er jo faktisk en grunn til anbefalingene.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:15   #10
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Utrolig godt svart, Løvetann! Gi kroppen deres den omsorg den fortjener - og tilsett via tilskudd de vitaminer og mineraler vi ikke får nok av i kosten under ketolysekuren. Det er en del av den.

Mitt beste råd er - følg kuren og ikke eksprimenter med all slags mulige varianter. Varier heller med kosten og kos dere!
Denne kuren er fantastisk - og når dere går over på velikehold og det kostholdet vi skal ha senere - ja da er det jo en annen sak

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:21   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Godt skrevet nok en gang Løvetann

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:30   #12
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Jeg synes svarene som går på viktigheten av vitaminer og mineraler er gode. Men synes også Isets innlegg er inne på noe som flere lurer på.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor denne kuren skal være så "unik" at den trenger helt egne tilskudd, mens andre ikke gjør det. Jeg mener man bør ta noe tilskudd uansett hvilken filosofi man følger, så man er sikker på at man er dekket, men egentlig har vel de som spiser usunt MER behov for tilskudd enn de som får i seg lavkarbomat.
Jeg mener uansett at man kan ta multivitaminer- og mineraler, og være godt dekket.

Atkinskuren er vel ketose basert, men kan ikke huske at det var noen bestemte tabletter? Men muligens jeg tar feil. Ikke Skaldemann heller, tror jeg. Dermed er det vel ikke slik at en MÅ ta akkurat ketolyse tablettene fordi om man er på en ketose diett.

Når det er sagt så er det jo en lettvint og grei måte å sikre seg.

Jeg selv bruker Ketolyse produktene og synes det er greit, men har flere venninner som fra før brukte vitamin tablett + krom (mot søthunger), samt tran/omega 3. De valgte å fortsette min de vanlige tablettene sine.

Nå vil vel alle gå ned forskjellig på kuren, men de har ikke gått ned noe mindre enn meg, så akkurat at de skal hjelpe på vektnedgangen stiller jeg meg undrende til.

At en kropp med balanse ernæringsmessig fungere bedre derimot, er jeg helt enige i!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:27   #13
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Takk for svar hele gjengen. Jeg er kanskje naiv og går på "kjøpepresset" (ikke at det er allverdens på denne kuren da...hehe) og bruker/har brukt ketolysetablettene hele veien.

Grunnen til at jeg spurte var som nevnt i hovedinnlegget at det jo er en del skeptikere til sånne "fulle av fett"-kurer, og når man i tillegg må kjøpe spesifikke produkter blir ikke skeptikerne rundt meg mindre skeptiske for å si det sånn

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:04   #14
Pippilotte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 4
Pippilotte er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Mitt aller første innlegg!!! YEY!!!

Jeg ammer, og i boken står det at man ikke skal ta vitaminene når man gjør akkurat det. Er det da greit med "vanlige" vitaminer som er godkjent for de som ammer??

Pippilotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:39   #15
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Opprinnelig lagt inn av Pippilotte, her.

Mitt aller første innlegg!!! YEY!!!

Jeg ammer, og i boken står det at man ikke skal ta vitaminene når man gjør akkurat det. Er det da greit med "vanlige" vitaminer som er godkjent for de som ammer??

Gratulerer med ditt første innlegg og velkommen til forumet!

Det kan vel ikke være noe problem med "vanlige" vitaminer?

Men hvis du fullammer anbefales det å ta det litt med ro og gå på noe mer Fedon-aktig kost og ikke ketose. Ketose er jo stress for kroppen og setter i gang ulike reaksjoner. Ketose kan muligens også påvirke sammensetningen av melken (bl.a. når "gammel forurensning" som er lagret i fettcellene dine frigjøres, noe som den lille ikke har godt av ).

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:42   #16
Pippilotte
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 4
Pippilotte er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Gratulerer med ditt første innlegg og velkommen til forumet!

Det kan vel ikke være noe problem med "vanlige" vitaminer?

Men hvis du fullammer anbefales det å ta det litt med ro og gå på noe mer Fedon-aktig kost og ikke ketose. Ketose er jo stress for kroppen og setter i gang ulike reaksjoner. Ketose kan muligens også påvirke sammensetningen av melken (bl.a. når "gammel forurensning" som er lagret i fettcellene dine frigjøres, noe som den lille ikke har godt av ).

Ja, jeg fullammer, og visste ikke før nå at det er uheldig med kombinasjonen ketose og amming.
Jeg vil ikke risikere noe som gå utover barnet mitt så jeg skal kikke mer på Fedon. Takk for opplysningen

Pippilotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om å begynne på ketolysekuren uten bok Løvetann Ketolysekuren 24 04-01-09 13:35
Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren? deniz Dr Lindbergs 35 23-11-08 11:30
Huden følger ikke med bofse Mer enn 30 kg overvekt 113 28-10-08 13:45
Noen som følger RYP? Snow Andre dietter 10 05-03-06 22:38
Dere som følger blodtypedietten Emma Blodtypedietten 4 03-02-04 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no