Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
15-06-11, 15:21 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
|
Sausjevner?Jeg er fortsatt ganske fersk og trenger noen tips til å jevne sauser. Det må være uten gluten og melk! Har tidligere brukt maisstivelse, altså før kostholdsendring! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
15-06-11, 15:47 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
|
Sv: sausjevnerJeg leste hvertfall i en tråd om en som hadde brukt fiberhusk i fløtegrøt (om jeg ikke husker feil). Grøten fikk da en slags gummiball konsistens. Smørøyet rant bare av og grøten kunne taes i hånden og kastes i søpla |
Min kostholdsfilosofi: Lchf |
15-06-11, 15:55 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: sausjevnerVil ikke anbefale fiberhusk, det blir veldig geleaktig. Jeg bruker bare JBK og synes det fungerer utmerket. Vet det er de som bruker "xanthan gum" fåes på Iherb, men jeg har aldri prøvd det så je vet ikke hvordan konsistensen blir. |
Min kostholdsfilosofi: Ketose |
15-06-11, 16:54 | #4 |
Seniormedlem
|
Sv: sausjevnerEggeplommer kan brukes. Jeg har ikke alltid teken, men det gjelder at sausen ikke blir for varm. Hvit saus/fløtesaus kan tyknes med smøreost som philadelfia, snøfrisk, blåmuggoster eller noe du har lyst på |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert |
15-06-11, 21:16 | #5 |
Juniormedlem
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
|
Sv: sausjevnerGlemte å nevne at egg heller ikke kan brukes pga barn med allergi. Ostene er det jo melk i så det går desverre ikke |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
16-06-11, 10:25 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: sausjevnerDu kan jo prøve å gå på en velassortert helsekostbutikk og forhøre deg litt, jeg har ihvertfall fått mange gode tips på den jeg bruker å gå på og det er mulig de har forslag til deg. Ellers er vel konsistensen av JBK en tilvenningssak, jeg syntes også den var litt rar de første gangene men nå går det helt greit. |
Min kostholdsfilosofi: Ketose |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|