Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lchf og gravid

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-11, 20:58   #1
Majjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
Majjo er på en erverdig vei

Lchf og gravid

Jeg har nå kun et par kg igjen før jeg veier det jeg gjorde når jeg ble gravid sist. Oppdaget igår at jeg er gravid på nytt og trenger litt hjelp. Jeg la på meg 30 kg (kanskje mer, sluttet å veie meg ) under forrige svangerskap. Årsaken er ganske åpenbar; ulvehunger, sukkerkjør og fullstendig inaktivitet.

Har de siste tre-fire mnd levd lchf, og jeg STOR-trives med det. Vet at jeg nå må øke litt på karboene for å unngå ketose, men er så usikker på hva jeg bør tilføre. Brød, pasta, ris, hvitt mel, potet o.l er uaktuelt. Blir sinnsykt oppblåst i magen av alt sånt. Har spist et par fiberrik-knekkebrød om dagen i det siste. Trodde jeg tålte det godt, men de siste dagene har jeg vært mye plaget med luft, så er usikker (kan også skyldes graviditeten). Er det noen som har forlag til hva jeg kan legge til? Er ikke helt sikker på hvor grensen min for å gå ut av ketose er, så må vel bare prøve meg fram og ta en ketostix i ny og ned.

Lurer også på om jeg på kutte på fettet når jeg legger til karbo? Har aldri drevet og regnet ut hvor mye fett/karbo jeg får i meg, har bare sørget for å kun spise matvarer så og si uten karbo. Fett har jeg spist ubegrenset av så aner ikke hvor mye jeg får i meg... Finnes det noen tabell der man kan se hvordan forholdet bør være mellom fett og karbo?

__________________


Majjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid, hva nå? bigmum Lavkarbo generelt 5 18-11-10 23:09
Gravid fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 1 04-11-10 09:59
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Gravid tess81 Generell diskusjon 32 12-02-08 00:08
Gravid!! MonicaA Barns kosthold 4 07-11-07 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no