Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 09:39   #1
tins
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 16
tins er på en erverdig vei

Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt

Hei :-)

Jeg er ei jente på snart 21 år, som for litt siden fikk diagnosen Ulcerøs Colitt. Jeg har vært myyye plaget med smerter og utmattelse, til tider så ofte at jeg selv har følt meg "døden nær". Jeg går på medisiner som skal prøve å holde betennelsen i sjakk, men det har ikke hjulpet særlig, til nå.

Bare sånn helt tilfeldig kom jeg på at jeg skulle begynne på Ketolysekuren, etter utallelige slankekurer som har gått rett i dass. Nå har jeg riktignok bare gått på kuren i snart 2 uker, men duverden for en forskjell! Jeg merker det ikke så mye på vekten, men jeg ser og kjenner at jeg har slanket meg :-)

Men det jeg merker aller best er at magen har sluttet å krangle!! Og at jeg har fått energien min tilbake, i hvert fall litt av den. Denne kuren eller lavkarbomat generelt var nok akkurat det magen min trengte, det er så utrolig å være omtrent smertefri igjen! Tror nok at maten jeg spiste før (potet, brød, pasta og ris) rett og slett var for "tung" for magen - vanskelig å fordøye og forbrenne.

Tenke bare å dele dette tilfellet det er flere det ute med samme sykdommen, eller som kjenner noen som har det.

- Tina

tins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:04   #2
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt

Hei hei.. Jeg har ME. Så jeg sliter med ekstrem trøtthet og store muskelplager. Jeg merker STOR forskjell nå som jeg ikke spiser karbo.

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:33   #3
tins
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 16
tins er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt

Ja, ikke sant

Før kunne jeg ligge å sove fra jeg kom hjem fra jobb til jeg skulle på jobb igjen, omtrent. Men nå har jeg liksom så mye energi i kroppen, og det er så godt! Klarte det hender seg jeg har dager som ikke er like gode som andre, men det har vel alle innimellom...

tins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:01   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren og Ulcerøs Colitt

Hei og ja ikke sant det er bra for magen! Min kjære har vært utredet i mange omganger uten at de høye herrer legene har klart å bestemme seg (eller engang synes at tilfellet er interessant - magelidelser er liksom ikke sexy- ikke engang på universitetssykehus).

Men på lavkarbo? solskinn og regelmessighet! Alle i samliv med IBS/Chrons/Ulcerøs Colitt-folk har vel en slags kode for hvordan -ahem- leveransen har artet seg? Min kjære er i hvertfall fornøyd med big battleships oftere og oftere og small submarines sjeldnere og sjeldnere. Og dette samtiig med at knekkebrød har nesten helt forsvunnet ut av dietten - farvel fiber! og han var så lei av alle piller at han sluttet med mage-bakteriekultur-pillene samtidig. DEt burde bli krøll men det ser istedet ut som løsningen

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolysekur, ulcerøs colitt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ulcerøs Kolitt og lavkarbo Smufeline Spørsmål og svar 27 19-02-12 17:12
Morbus Chron/Ulcerøs colitt & lavkarbo? Thorwald Lavkarbo generelt 6 21-01-09 12:19
Lavkarbo og Ulcerøs Colitt Lucky Tess Ketolysekuren 7 16-06-08 10:35
Ulcerøs kolitt og lavkarbo LilNoor Lavkarbo generelt 2 23-03-05 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no