Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Noen med diabetes 1 her?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-09, 16:27   #1
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Noen med diabetes 1 her?

Hva har dere av erfaringer med å spise mindre karbohydrater?

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:25   #2
Kjærringa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Kjærringa er på en erverdig vei

Sv: Noen med diabetes 1 her?

Ja, jeg er mamma til jente med diabetes type 1.

Vi lever moderat lavkarbo, og merker at jo mere lavkarbo vi lever, jo lettere er det å regulere blodsukkeret. Og kolesterolet blir lavere og lavere jo mindre karbo hun spiser.

Har du lest boka til dr Bernstein (Amerikansk lege med type 1 diabetes i over 60 år)? Hadde vært interessant å høra hva andre mener som har lest den, og evt prøvd å leve etter den. Han er jo veldig streng, nytter ikke å utsette et barn for det, men han har mange gode poenger. Og ikke minst, han har levd i over 60 år med sin diabetes type 1, nå nesten uten senskader, som han fikk til å forsvinne ved å leve strikt lavkarbo.

Hadde vært veldig interesant å høre andres opplevelser med lavkarbo kontra vanlig kosthold, som er voksne og lever med type 1 diabetes.

Kjærringa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Barnevennlig moderat diabetes lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:16   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Noen med diabetes 1 her?

Ha du noe mere info om den boka?
Forlag-Tittel-årstall ?
Er den å få kjøpt på Norsk?

Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:08   #4
Kjærringa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Kjærringa er på en erverdig vei

Sv: Noen med diabetes 1 her?

Ja, den heter "Løsningen på diabetes. En fullverdig veiledning i hvordan du normaliserer blodsukkeret ditt" Av dr. Bernstein. Utgitt på Forlaget Wem3 AS.

Og så er jo "Barn i Balanse" av Fedon en annen bok jeg henter mye info fra. Noen som har lest den? Prøvekjørt noen av oppskriftene?

Kjærringa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Barnevennlig moderat diabetes lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes Tidl. medlem Spørsmål og svar 7 22-02-09 16:32
Noen med diabetes som vet? Feline Generell ernæringsdebatt 0 14-02-06 19:50
Diabetes Kristian Lavkarbo generelt 12 29-01-06 23:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no