Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Matvarer med histaminer ift pollen allergi

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-10, 21:55   #1
mortenm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 23
mortenm er på en erverdig vei
Lightbulb

Matvarer med histaminer ift pollen allergi

Hei!

Leste en annen tråd (angående giktsmerter) om mat med histaminer. De som ble nevnt var tomat, svinekjøtt og rød paprika.

Er det noen som har noen erfaringer med å kutte dette i pollensesongen?

Har ikke merket noe særlig til pollen enda i sesongen og krysset fingrene for at lavkarbo hjalp (første pollensesong med lavkarbo), men så begynte jeg å nyse fælt i stad etter en middag med svinekoteletter, grillpølser og salat med rød paprika. Vi drev å vasket leilighet, så støv irriterte nok finfint men pleier ikke få den reaksjonen ellers.

Hmm, kanskje et eksperiment er i anmarsj.

__________________


mortenm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:04   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Matvarer med histaminer ift pollen allergi

Hei,
…og så er det kryssallergi. Jeg ble for eksempel dårlig av å spise pærer i gresspollen sesongen.

Sitat:

Kryssallergi vil si at man reagerer på flere typer allergener som likner på hverandre. Har du pollenallergi, og har opplevd kløe og hovne lepper etter å ha spist for eksempel frukt eller nøtter? Da har du sannsynligvis kryssallergi. Cirka 70 % av alle bjørkepollenallergikere har kryssallergi.


Et par linker til fenomenet:
Kryssallergi for mat
Kryssallergi

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
histaminer, paprika, pollen, svinekjøtt, tomat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Allergi Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 18-04-07 13:04
allergi mot hvetemel Helene Lavkarbo generelt 6 05-07-05 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no