Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Soyaprotein

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-09, 17:58   #1
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Soyaprotein

Ser det står i enkelte oppskrifter at man skal ha soyaprotein.

Nå tenkte jeg at det sikkert var noe som helsekosten selger, så jeg sente mannen avsted i dag.

Men damen i kassen skjønte ikke hva han mente of kom med noe med sjokoladesmak, og jorbærsmak.

Gubben ante ugler i mosen og ringte meg, jeg sa at et var sikkert nøytral smak på det vi skulle ha, si hva det skal brukes til sa jeg.

Damen i kassen skjlnte ikke noe, men hentet en annen dame, hun mente at de hadde bare en type slik som jeg var ute etter, men jeg er veeeeldig usikker påom det er rett.

dyrt også, 400 kr for 750 gr.....

Det heter PROZYME, høyfullverdig proteintilskudd......

Men slik jeg forstår det på pakken er dette til å drikke.....

Er det rett det vi har fått eller er det feil??

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 01:22   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein

Dere har fått feil. Det er proteintilskudd dere har fått. Forsåvidt greit å ha det også, men det erstatter ikke soyamel.
Proteintilskudd er det som folk som trener mye drikker i proteinshakene sine.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:09   #3
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Soyaprotein

Ja nettopp, det var det jeg skjønte.

Vi får ta og bytte den på manfdag. Men hva gjør vi når de som jobber på helsekostbutikken ikke aner hva jeg snakker om................ irriterende.

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:13   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein

scroll helt ned på siden her. Så finner du flere tråder om samme spørsmål Kanskje du får svar der

Ellers så er det lurt å bruke søkefunksjonen oppe til høyre her

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:26   #5
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Soyaprotein

så soyaprotein er soyamel altså?

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:30   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen, her.

så soyaprotein er soyamel altså?

Nei.
Soyaprotein er renset soyamel Renere og mindre karber

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:26   #7
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Soyaprotein

så det kan brukes istedetfor soyaprotein?

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:29   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen, her.

så det kan brukes istedetfor soyaprotein?

Om soyamel kan brukes i stedet for soyaprotein?
Blir vel for mye karber. Jeg mener og tror at det kan være så masse som 20 karber i soyamel, men soyaprotein kan være nede i 0,5.

Men som sagt, scroll ned på siden her, det ligger flere tråder om soyaproteiner der. Det er blitt diskutert flere ganger før, så svaret ligger npok i en av de trådene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 18:11   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Om soyamel kan brukes i stedet for soyaprotein?
Blir vel for mye karber. Jeg mener og tror at det kan være så masse som 20 karber i soyamel, men soyaprotein kan være nede i 0,5.

Men som sagt, scroll ned på siden her, det ligger flere tråder om soyaproteiner der. Det er blitt diskutert flere ganger før, så svaret ligger npok i en av de trådene

På min pose sojamel som jeg kjøpte for 2 dager siden står det 3g/100g. På den gamle står det 20g. Mistenker at den gamle ikke var trukket i fra karber( den var t*sk)

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 19:47   #10
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Soyaprotein

mener det er det som står på min pose og, kjøpt denne uken.

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 20:13   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein

Den jeg bruker heter Multipower Power Shake Soya protein og er kjøpt på helsekosten.
Den har 0,2g karber og nøytral smak!
Bruker den i oppskrifter der det står bakemix og det fungerer helt fint!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 21:43   #12
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Soyaprotein

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

scroll helt ned på siden her. Så finner du flere tråder om samme spørsmål Kanskje du får svar der

Ellers så er det lurt å bruke søkefunksjonen oppe til høyre her

Kniiis, lei av maset mitt no?? Hehehehe.......

Joa, men det eeeer så lett å bare spørre.....lissom lettere enn å lete selv....

Men skal bli flinkere altså............ Heeeelt sikkert!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soyaprotein tykksmåbarnsmor Ketolysekuren 4 28-11-08 15:30
Soyaprotein Trille71 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 02-10-08 16:04
Soyaprotein ... Hannehk Ketolysekuren 3 11-06-08 11:12
Soyaprotein kristweh Ketolysekuren 2 09-09-07 18:50
Soyaprotein Nirren Lavkarbo generelt 21 27-08-05 18:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no