Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?Det lurer jeg på, og har ikke klart å komme på noe lurt sted å finne ut av det på, så jeg prøver her hvor det er så mange kloke hoder samlet.
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?Har ikke klart å få frem noe info om fettet i kokesjokoladen er herdet. MEN, du får det du betaler for. Ville absolutt IKKE ha spist vanlig kokesjokolade. Mest av alt fordi den ikke smaker så godt som andre mørke sjokolader.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?Nille to the rescue |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?Takk for svar, Nille.
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?Jeg merker ganske mye forskjell på søtheten til Freia 86 % (for ikke å snakke om 70 % som jo nesten smaker melkesjokolade!!) og feks. Lindt 86 %. Freia sin er ALTFOR søt i forhold til Lindt, så man kjenner iallefall hvilke som består mest av sukker.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
Sv: Men hva med fettet i kokesjokoladen? Er det herdet?Nei, fettet i kokesjokoladen er ikke herdet. Enkelte sjokolader tilsettes dårlig vegetabilsk fett, men dette er ikke tilfelle i de mørke sjokoladene. Kakaosmør, som er det naturlige fettet i kakaobønnene, består av rundt 60% mettet fett. Dette fettet harskner jo ikke. Når kakaobønnene brennes (omtrent som ved kaffebrenning) vil jo noe av det umettede fettet være utsatt for oksidasjon. Det er kanskje ikke like sunt som å spise extra virgin Cocosa, men det er ikke på langt nær så ille som hydrogenert fett.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? | bikini | Lavkarbo generelt | 11 | 22-05-06 12:14 |
Melk | Kristian | Generell ernæringsdebatt | 39 | 06-06-05 04:52 |