Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Proteininntoleranse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-10-06, 10:02   #1
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 52
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Proteininntoleranse

...noen som vet noe om det?
Jeg har mistanke om at dattera mi ikke tåler svinekjøtt..
Mener jeg leste noen innlegg om dette for en stund siden: har søkt uten resultat..

Gammel 25-10-06, 10:14   #2
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: proteininntoleranse

Vanskelig tema.

Proteinintoleranse går ut på at peptider som er vanskelig å spalte går over i blodet og trigger en immunreaksjon.

Er en del usikkerhet rundt diagnostiseringen, så det beste er å kutte ut den mistenkte matvaren og se om det oppstår noen symptomer når matvaren introduseres igjen etter et par ukers tid.

Daglig inntak av gelatin kan være med på å hindre at ufordøyde proteiner går over i blodstrømmen.

Gammel 30-10-06, 14:20   #3
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Takk for svar, themonk!
Vi skal kutte ut både svin og oksekjøtt: hun har reagert litt på det siste også... Skal inntrodusere en type av gangen, og se... (men det blir en stund til.)

Gammel 31-12-06, 01:01   #4
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

En liten oppdatering:

Magen til barnet har blitt mye bedre. De første 3-4 ukene var det null svin og ku kjøtt, så har hun fått litt kjøttdeig (ku) og bacon av og til. (skjeldent; ca 3 gngr kjøttdeig og 7 ganger bacon.)
Det har vært stort sett slutt på kvalme, diare og hard mage.

Men atte... fra hva slags dyr kommer gelatin fra?

Gammel 31-12-06, 01:13   #5
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Leste i denne tråden at gelatin blir laget av svor fra svin og beinrester.

I den tråden er det også tips om denne siden: http://www.gelita.com/

Også i denne tråden blir gelatin anbefalt som kosttilskudd.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 01:21   #6
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Takk for linker, Lemen!

Gammel 31-12-06, 12:55   #7
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Proteininntoleranse

så bra,godt at dere fant ut av det

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.