Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Vekttap og fettprosentNår man leser slankeblader og lignende, sier de at 1-1.5 kg i uka er det du bør ta av. Er det noe "fasit" på dette, for hva som er sundt for kroppen? Eller er det bare å gi gass...? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: vekttap og fettprosent
Nei, for alt i verden, er IKKE bare å gi gass. Det finnes ingen fasit egentlig, men det sunneste forkroppen er mellom 0,5 og 1,5 pr uke. Mer enn 1,5 er ikke lurt i lengden. De første par tre uken vil det nok forsvinne en del vann - også når glykogenlagrene tømmes. Menn tar som regel av mer og raskere enn kvinner. men ar man av i samme rytme, dvs. 2-3 kg pr uke er det ikke bra. Resten av kroppen klarer ikke følge med og de som går ned fortest er som regel de som har problemer med løs hud etc. Det er ikke mulig å gå ned så mye fett i uka, så tar man av mye mer vil det nok være muskelmasse som forsvinner også. Her gjelder det å vøre nøye med kostholdet og få i seg nok fett og proteiner.
Ja det er naturlig med platåer. Som regel etter de første 2-3 ukene. Da trener kroppen tid til å "områ" seg litt. Den sparer fordi den kanskje tror den ikke får nok mat. Om man bare står på da vil vekttapet fortsette ette en stund. Kroppen er ikke dum, den oppfatter fort hva som skjer.
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: vekttap og fettprosentmeget bra svar-og var vel bekreftelsen på det jeg egentli viste etter å ha lest bøker og utallige innlegg her og på iform. Takk. Mista mye i starten nå, men skrotten er mega "bulka" og full av kreatin/veske så går vel fort ned til kroppen finner en fornuftig stabilisering.Tror jeg har funne et greit forhold til mengde nå, er veldig opptatt av å få nok så ikke all treninga forsvinner, men har ikke lyst å gå rundt som ei kanonkule heller |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ketose og vekttap | Katrine | Atkins kosthold | 7 | 23-09-07 12:03 |
Vekt som måler fettprosent? | shady | Lavkarbo generelt | 1 | 03-01-07 21:46 |
Vekt som måler fettprosent | Huldr | Generell diskusjon | 11 | 17-03-06 17:40 |
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! | Amagetha | Generell diskusjon | 9 | 20-02-06 12:04 |
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap | HP | Vedvarende vekttap | 0 | 29-02-04 21:31 |