Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Matpakka

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-07, 19:17   #1
Calvin
Medlem

Calvin sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Calvin er ny på veien

Matpakka

Om to uker begynner jeg på jobb igjen, og da er det lett å falle i brødskive-med-brunost-fella. Jeg er lavkarboblondine, så jeg håper noen har gode tips til hva jeg kan ha i matpakka mi.
Alle tips tas imot med takk.

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 19:24   #2
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Matpakka

middagsrester... noe er godt kaldt om du ikke har mulighet for å varme opp (feks koteletter)
salater med forskjellig godt i... skinke, kylling, egg
grillet kylling
diverse pålegg (skinke, egg, ost) i en boks
husker ikke hva du hadde som filosofi, men fiberrik med pålegg på

Gammel 23-01-07, 19:30   #3
Calvin
Medlem

Calvin sin avatar

Calvin er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

middagsrester... noe er godt kaldt om du ikke har mulighet for å varme opp (feks koteletter)
salater med forskjellig godt i... skinke, kylling, egg
grillet kylling
diverse pålegg (skinke, egg, ost) i en boks
husker ikke hva du hadde som filosofi, men fiberrik med pålegg på

Her var det mange gode råd.
Har for øyeblikket ingen filosofi, annet enn å kutte ned på karbohydratene og håpe at det er en god start i riktig retning.
Takk for hjelpen!

Min journal
Gammel 23-01-07, 19:45   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Calvin, her.

Her var det mange gode råd.
Har for øyeblikket ingen filosofi, annet enn å kutte ned på karbohydratene og håpe at det er en god start i riktig retning.
Takk for hjelpen!

Jeg pleier lage tyyykkkkk god omelett i steikovnen kvelden før. Da har jeg mat nok i matpakka når jeg tar med litt salat og dæsjer litt rømme på

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 19:53   #5
Calvin
Medlem

Calvin sin avatar

Calvin er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg pleier lage tyyykkkkk god omelett i steikovnen kvelden før. Da har jeg mat nok i matpakka når jeg tar med litt salat og dæsjer litt rømme på

Jeg er overlykkelig over at rømme er "lovlig". Ikke bare er jeg en karbojunkie, men jeg er rømmejunkie også.
Nå kan jeg med god samvittighet ha litt rømme i fiskesausen i morgen.

Unskyld digresjonen...

Takk for rådet. Det hørtes jo heller ikke så dumt ut. Noen tips til hva jeg kan ha i omeletten min?

Min journal
Gammel 23-01-07, 19:54   #6
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg er overlykkelig over at rømme er "lovlig". Ikke bare er jeg en karbojunkie, men jeg er rømmejunkie også.

Unskyld digresjonen...

Takk for rådet. Det hørtes jo heller ikke så dumt ut. Noen tips til hva jeg kan ha i omeletten min?

Tacokjøttdeig, skinke, sopp, røkt laks... bare fantasien som stopper deg

Gammel 23-01-07, 19:56   #7
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Unskyld digresjonen...

Jeg er kronisk ost-, skinke- og purreløkelsker, så jeg bruker stort sett det da Men har tenkt at jeg heretter skal lage omeletter med BARE fett og proteiner, dvs UTEN løken, for da er det lettere å følge med på det andre jeg spiser av karber i løpet av dagen.
Skal heller ha det grønne som salat ved siden av. Bacon er jo også snadder i omeletten

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.