Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :) |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
![]() ![]() ![]() |
Atkins er best!http://www.expressen.se/halsa/1.583187
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins er best!Kjempebra av Expressen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 76
![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins er best!Bra link! Det beste er at forskerne bekrefter at Atkins ikke svekker viktige helseverdier ift andre dietter, slik som det har vært hevdet. Lederen for undersøkelsen - som gjelder kvinner i fruktbar alder - Christopher Gardner, professor of medicine at Stanford University’s disease prevention research centre in California - uttaler bl a at: "Atkins ga mer vekttap uten tegn til uønskede sideeffekter.Dette fremgår av en litt lengre artikkel i TimesOnline http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle1466880.ece |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins er best!Nå skriver dagbladet om det også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
![]() |
Sv: Atkins er best!Denne rapporten er interessant, men hvis man leser gjennom den i fulltekst, kommer den egentlig ikke med noe nytt... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins er best!Helt nederst på vg.no står det en epost til ansvarlig redaktør i VG.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins er best!
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Sv: Atkins er best!Ja, VG kommer nok aldri til å trykke noe positivt om lavkarbo så lenge de sponser vektklubben og Drevon. Huff.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Sv: Atkins er best!men, godt er det nå iallefall at norsk media i det hele tatt kan skrive noe positivt om Atkins for en gangs skyld!!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman
![]() |
![]() |
#10 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Ja det er sant. Hvis de hadde fulgt Atkins til punkt og prikke så hadde de nok gått ned 400 g pr. uke, minst!
ja det er sant
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
![]() |
Har lest gjennom rapporten nå. Og ser at en er dårlig gjennomført, og i etterkant står man bare tilbake med en hel del "men". Ingen av deltakerne fulgte noen diett til punkt og prikke. Allerede etter et halvår, hadde de begynt å skli bort fra diettene, og vi må huske at de levde fritt. Det var ingen som kontrollerte hva de faktisk spiste, og hvor mye. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 76
![]() ![]() ![]() |
Her synes jeg dere er litt for saklige og negative! Uansett svakheter i undersøkelsen så holder konklusjonen (den er statistisk signifikant) om at Atkins-kostholdet har gitt størst vektnedgang, og viktig: ikke har medført påviselige, negative helsekonsekvenser. Det siste er viktig fordi det er søkt skapt tvil om dette fra mange hold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Sv: Atkins er best!Enig med Tbear her. Undersøkelsen er grei nok. Den har sine svakheter, men på den annen side har den også sine styrker. De innrømmer jo selv at den har sine svakheter på en del områder, men samtidig viser den en retning og at ikke noe skadelig skjer. Det er også viktig. Å kalle undersøkelsen for bortkastet er etter min mening og erfaring med undersøkelser, litt for bokmessig teoretisk. |
![]() |
![]() |
#14 |
Gjest
|
Sv: Atkins er best!Faktisk litt mer og mer respekt for undersøkelsen --- fordi den er ærlig. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 08:08 |
Lavkarbo resurser | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 32 | 01-08-05 11:13 |