Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva mener dere om dette da?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-04-07, 23:49   #1
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Hva mener dere om dette da?

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/20/498345.html

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 23:52   #2
Traxior
Medlem

Traxior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 46
Traxior er ny på veien

Sv: Hva mener dere om dette da?

Jeg lurer på hvem som har bestilt den undersøkelsen jeg, fordi den virker veldig bestilt.

Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 00:03   #3
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Takk, det var det jeg ønska å høre.

Jeg har bare levd lavkarbo under 3 uker nå, men har allerde gått ned 2 kilo, og det uten spesielt mye trening, så at man bare går ned i vekt av å kutte kalorier er nå det teiteste jeg har hørt.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:54   #4
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Dagbladet kan ikke mene noe positivt om lavkarbo ettersom de drar inn millioner i klubben Litt Lettere via nett og hvor man er lavfett/høykarbo.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:10   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Den går egentlig bare litt rundt seg sjøl... For man spiser mindre kalorier når man kutter sukkeret også, men veldig tydelig at de ikke hadde lyst til å snakke om den biten.

Gammel 22-04-07, 01:28   #6
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Så utrolig teit "nyhet". Selvfølgelig går man ned i vekt ved å telle kalorier (de fleste gjør det i alle fall), men kalorier er jo bare tull... Mennesket er ikke skapt for å innta minst mulig fett og mest mulig karbohydrater for å "spare" på energiinntaket. Det er ikke sunt å sultefôre kroppen og tilføre sukker og karbohydrater gjennom lett-produkter osv.

Det var jo også en veldig liten undersøkelse da... 34 personer liksom! Skulle man f.eks. gjøre en politisk meningsmåling basert på 34 personer?? Det er jo helt latterlig...

Lurer litt på hvem som har sponset Dagbladets slankeklubb jeg siden den har blitt gratis... Hadde vært interessant å vite...

God jul!

Gammel 22-04-07, 01:30   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

[quote=mcfrogner;263062]Lurer litt på hvem som har sponset Dagbladets slankeklubb jeg siden den har blitt gratis... Hadde vært interessant å vite...
[\quote]
De som var ivrige i starten har vel falt fra etterhvert, og den har jo ikke akurat nyhetens interesse lenger...

Gammel 22-04-07, 10:27   #8
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

En slik undersøkelse er vanskelig å forholde seg til. Ikke vet vi hva de spiste, ikke vet vi hvor konsekvent de var med kostholdet. Kanskje spiste de brød og poteter og andre "sunne" produkter, selv om de totalt sett spiser lavkarbo. Uten bakgrunnsinformasjonen er dette bare en påstand. Og slike utsagn/påstander er verdiløse å debattere.

Jeg liker å henvise til Diabetes.no når jeg skal vise hvor rar tankegang veldig mange har.

Her er et lite innspill fra dem:

Kostråd

Uavhengig av hvilken type diabetes man har, har kostholdet innvirkning på blodsukkernivået, kolesterolverdiene og blodtrykket. Personer med diabetes må derfor, som en del av egenbehandlingen, spise ekstra sunt.
Maten bør inneholde:

• mye fiber i form av grove kornprodukter, mye grønnsaker og frukt
  • mindre fett fra kjøtt og meieriprodukter og mer fett fra fisk og plantekilder
  • mye karbohydrat, men lite rent sukker
Resten ligger her: http://www.diabetes.no/index.asp?id=23005

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 10:32   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

VI vet hva som funker best for oss.
VI er det beste beviset på at en slik undersøkelse i beste fall er ensidig
VI bryr oss ikke så mye om at Dagbladet/VG skriver negativt om lavkarbo
VI har erfaringen og praktisk kunnskap om lavkarbo, - noe de ikke har

.... så kan andre igrunnen mene hva de vil !

Gammel 22-04-07, 20:26   #10
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Som det blir sagt i en annen tråd om samme artikkel har de jo kuttet BÅDE kalorier OG karbohydrater! Ikke rart det gikk dårlig...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere som snacs? Calvin Lavkarbo generelt 89 30-03-07 16:26
Hva synes dere om dette? musikeren Lavkarbo generelt 23 22-03-06 19:39
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.