Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Angående svømming og forbrenning

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-04-07, 11:13   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Angående svømming og forbrenning

Samboeren min kom med en teori her om dagen, som han syntes var fryktelig logisk, og som han påsto å komme fra sikre hold, dog han ikke husket kilden.
Teorien går ut på det at når du svømmer, så setter du i gang en forsvarsrefleks (som om det er fare på ferde) forbrenningen senkes dermed, og kroppen er ikke i stand til å nyttigjøre seg næring fra kroppen. Han mente da at man ikke forbrenner fett ved å svømme, at man bare bygger muskler.
Sånne diskusjoner kulminerer gjerne i det at jeg har lest mer relevante temaer enn han, om enn litt ensretta (mest pro-lavkarbo), men her visste jeg virkelig ikke hva jeg skulle si. Jeg står helt blank. Kan dette stemme? Og faller det ikke på sin urimelighet, egentlig?
Trenger noen håndfaste argumenter, for jeg klarer ikke å tro at dette stemmer. Jeg har nemlig kjempelyst til å begynne å svømme, ikke minst for å øke forbrenningen min og og ved å komme i form..

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:42   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Angående svømming og forbrenning

Her fant jeg litt om emnet:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls...tene/1.1318116
(og med den festlige ironien at overskriften er Jorun svarer )

Svarte ikke akkurat på det han lurte på, men...
Skal google litt mer etter lunsj. Hva gjorde egentlig folk før google kom??

Gammel 17-04-07, 11:53   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Her fant jeg litt om emnet:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls...tene/1.1318116
(og med den festlige ironien at overskriften er Jorun svarer )

Svarte ikke akkurat på det han lurte på, men...
Skal google litt mer etter lunsj. Hva gjorde egentlig folk før google kom??

Jeg tror de leste...hva var det det het igjen...bøøøker??
Hihi!
Takk så langt!!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 17-04-07, 12:04   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Teorien går ut på det at når du svømmer, så setter du i gang en forsvarsrefleks (som om det er fare på ferde) forbrenningen senkes dermed, og kroppen er ikke i stand til å nyttigjøre seg næring fra kroppen. Han mente da at man ikke forbrenner fett ved å svømme, at man bare bygger muskler.

Det ville jo i så fall si at man ble stressa av å svømme ... nei, det høres slett ikke logisk ut spør du meg. Vanskelig å tilbakevise det da, siden det han sier er såpass far out i utgangspunktet (mener jeg).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:12   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det ville jo i så fall si at man ble stressa av å svømme ... nei, det høres slett ikke logisk ut spør du meg. Vanskelig å tilbakevise det da, siden det han sier er såpass far out i utgangspunktet (mener jeg).

Hmmm. Jeg ble litt usikker, noen dager siden vi hadde denne diskusjonen (vi elsker en god diskusjon) men jeg skal få han til å si hva han mente var teorien igjen, i tilfelle jeg har gått glipp av noe. Følte liksom det skulle ha vært en logikk i det han sa, som ikke kom fram her. Men jeg HAR JO IKKE NOE LYST TIL Å TRO PÅ DET, hehe. Svømming er jo noe av det deiligste man kan gjøre! (På egenhånd i alle fall)

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 17-04-07, 12:18   #6
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hmmm. Jeg ble litt usikker, noen dager siden vi hadde denne diskusjonen (vi elsker en god diskusjon) men jeg skal få han til å si hva han mente var teorien igjen, i tilfelle jeg har gått glipp av noe. Følte liksom det skulle ha vært en logikk i det han sa, som ikke kom fram her. Men jeg HAR JO IKKE NOE LYST TIL Å TRO PÅ DET, hehe. Svømming er jo noe av det deiligste man kan gjøre! (På egenhånd i alle fall)

Jeg ville ihvertfall ikke ha trodd på det . Uansett alle teorier om den ene eller den andre treningsformen tror jeg den beste er den du trives med og som fungerer for deg ...

Jepp, svømming er deilig, på denne tida er det jo ikke så mye styr med å pakke seg ut og inn igjen og hårføning og sånt heller ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål angående pizza *Tussi* Ketolysekuren 23 25-06-08 10:42
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48
Trening=økt forbrenning av karber??? pandalakris Vedvarende vekttap 3 19-12-04 22:53
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 16:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.