Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Symaskin

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-06-07, 17:04   #1
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Symaskin

Min gamle trofaste Singer symaskin sa takk for seg i dag....
Eller dvs., det var vel mer et *pfssst* og et *pofffff* og masse (hvit) røyk involvert. Den var over 30 år gammel, så det var kanskje ikke helt uventa !

MEN

nå må jeg kjøpe meg en ny. Trenger ikke noe avanserte greier egentlig. Holder med siksakk & vanlig rettsøm. Enkelt og greitt.

Kan noen anbefale en god maskin ?

Gammel 17-06-07, 17:25   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Symaskin

Hvilke andre funksjoner som finnes og kan brukes på symaksiner da? Og hva kan de brukes til?

(Jeg er også på jakt etter en sy-maskin, og da kan det jo være greit å vite litt mer, slik at jeg ikke kjøper, går på kurs, og så må kjøpe ny liksom ...)

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 17:38   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Hvilke andre funksjoner som finnes og kan brukes på symaksiner da? Og hva kan de brukes til?

Knapphull, broderier etc. Moren min har en sånn skikkelig avansert med dataprogammer for alt mulig. Tror pinadø den kan sy helt sjøl ! Når jeg tenker meg om hadde det vært kjekt å ha sånn oppleggsfunksjon. Legge opp bukser sånn at det ikke syns noen søm fra utsiden.....

Gammel 17-06-07, 17:49   #4
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 58
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Knapphull, broderier etc. Moren min har en sånn skikkelig avansert med dataprogammer for alt mulig. Tror pinadø den kan sy helt sjøl ! Når jeg tenker meg om hadde det vært kjekt å ha sånn oppleggsfunksjon. Legge opp bukser sånn at det ikke syns noen søm fra utsiden.....

Hei!

Jeg har en Singer, husker ikke mod.nr/navn i farta. Men, den syr knapphull mm automatisk, legger knappen i holder på foten og vips er det ordnet. Det er utrolig kjekt. Symaskina er jeg svært fornøyd med, har venner som har Husquarna som plages, plages og plages. For mye elektronikk er heller ikke bra. Jeg hadde en gammel husquerna før, og den går fortsatt, snart 40 år gammel, men den har søstra mi nå. Jeg syr relativt mye, og det eneste jeg kunne ønsket annerledes, er mer fart på topp-farta.

mvh

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:47   #5
ollienol
Juniormedlem

ollienol sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 49
ollienol er på en erverdig vei

Hei jeg har en pfaff 1530(tror jg) og den er helt suveren. Ikke så veldig dyr vare den heller. Den har i tillegg til disse vanlige funksjonene noe som heter overtransportør, noe jeg synest er et must når en syr stoff med strech i.

ollienol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:46   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har Husquarne og elsker den høyere enn mitt eget liV!!! (Nesten).
Og så lenge jeg har den til service hvert femte år, og smører den ca en gang i måneden, så er den tro mot meg, og syr om en klokke!
Den er sikkert også førti år gammel (arva den av farmor), men har allt funksjoner jeg trenger. Den er bedre eller minst like bra som hvilken som helst annen symaskin jeg noensinne har prøvd å sy med.

Jeg vil anbefale deg å gå til et sted hvor de selger, kjøper og reparerer symaskiner, og kjøpe en brukt en.
Etter mitt inntrykk så er de gamle virkelig eldst på dette området, pluss at du kan spare en del penger på det!
Ikke minst vet du at den er helrenovert!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.