Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Atkins shake til frokost?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-07-07, 00:18   #1
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill
Question

Atkins shake til frokost?

Atkins har en ferdigblandet sjokoladeshake som passer for alle faser når man går på Aktins. En boks inneholder 2 karber, tror jeg det var.

Kan jeg bruke en sånn til frokost?

Begynner å slite seriøst med frokosten her, og er redd for at jeg snart kommer til å kutte hele måltidet om jeg ikke finner en løsning.

Er ikke veldig sulten om morgenen men føler behov for å få i meg noe. Kjøtt blir for kraftig og egg kan jeg ikke spise (allergi). Bakevarer blir for omstendelig, mye jobb. Jeg er alt for dårlig til å planlegge og dermed kan jeg si med en gang at jeg aldri kommer til å klare å gjøre i stand frokosten kvelden i forveien.

Så en shake, til og med ferdigblandet, hadde virkelig vært en redning for meg.

Noen synspunkter?

Gammel 24-07-07, 01:39   #2
Maxxx
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 52
Maxxx er ny på veien

Sv: Atkins shake til frokost?

Nå går ikke jeg spesifikt på ketolysekuren, men på en egendefinert 25 gram karbo kur. Jeg har ofte en kjempegod proteinshake fra spisdegslank.no til frokost (jeg sliter med tørr mat så tidlig på dagen). Den har også 2 gram karbo og smaker som milkshake med kaffe/kakaosmak og fungerer godt for meg.
Skulle tro det var noe av det samme som denne atkins-shaken.
Skulle gjerne prøvd den Atkins-shaken. Hvor finner du den?

Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 05:33   #3
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Så vidt jeg vet,s å anbefales det vel ikke å bruke alt for mye av disse atkinsproduktene i starten. De inneholder vel en del kunstig søtningsstoff som kan stoppe vektnedgangen... Dersom du sliter så mye med mat tidlig på morgenen (og det har jeg stor forståelse for, da jeg hverken kan spise egg eller melk selv...) så har jeg ville prøvd de shakene, og sett om de stopper vekttap til deg... gjør de ikke det er det jo ikke noe stort problem...

det går vel også an å kjøpe proteinpulver, og lage smoothies el. lign selv... Er en del oppskrifter på det rundt om...

Gammel 24-07-07, 08:23   #4
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Skulle gjerne prøvd den Atkins-shaken. Hvor finner du den?

På butikker med godt utvalg. Jeg har sett dem på Ultra og Maxi.

Gammel 24-07-07, 08:44   #5
KrissiFontaine
Medlem

KrissiFontaine sin avatar

Alder: 59
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Jeg har litt av det samme problemet, er for trøtt om morgenene til å være sulten - og hvis jeg i tillegg har dårlig tid, er det ikke lett. Jeg har derfor brukt Atkins Frokost Bar og Advantage Bar som et alternativ om morgenen. Disse gir grei metthetsfølelse og inneholder max 2-3 karber.

Krissi

KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 09:06   #6
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

. Jeg har ofte en kjempegod proteinshake fra spisdegslank.no til frokost (jeg sliter med tørr mat så tidlig på dagen). Den har også 2 gram karbo og smaker som milkshake med kaffe/kakaosmak og fungerer godt for meg.

Wow, liker du virkelig dem? Holdt på å daue når jeg prøvde en sånn en jeg - den var så søt og ekkel... at du klarer å få i deg noe sånt på morgenen...?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 09:51   #7
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Jeg har kun sett de på Ultra (har ikke sett etter på Maxi). Var ikke sånn fantastisk god, men helt grei. God nok til at jeg får den i meg.
Veldig praktisk at den er ferdig blandet. Koster rundt 22kr for en.

Siden jeg pleier å trene på formiddagene syns jeg det er litt viktig å få i meg noe næring før lunsj, pleier å spise lunsj når jeg kommer fra trening.

Da gir jeg de et forsøk og får heller være veldig forsiktig med annen kunstig søtning. Og så får jeg heller kutte ut om vekta stagnerer.

Takk for svar folkens, godt å få noen råd underveis.

Gammel 24-07-07, 10:04   #8
KrissiFontaine
Medlem

KrissiFontaine sin avatar

Alder: 59
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Wow, liker du virkelig dem? Holdt på å daue når jeg prøvde en sånn en jeg - den var så søt og ekkel... at du klarer å få i deg noe sånt på morgenen...?

Åja. Som nordlenning er jeg faktisk glad i søtt om morgenen... Vel, vet ikke om det er kulturelt betinget... men jeg fikser det iallefall fint...

KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 10:17   #9
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg også prøvde en sånn en gang, og holdt jammen meg på å spy, er noe av det verste jeg har smakt, gitt..

De gangene jeg har gått på atkins induksjon, har frokostene vært det vanskeligste for meg også. Jeg er ikke så glad i stekt/kokt egg (annet enn sammen med laks og brødskive..) - og egg, bacon og tomat (evt. andre grønnsaker) fristet (frister) meg uhyre sjelden om morgenen.

Det viktigste er at du får i deg nok fett, proteiner og grønnsaker til frokost (og alle de andre måltidene). Det er vanskelig å få til i begynnelsen, iallfall var det det for meg.

Nå kjenner jeg ikke til ketolysekuren sitt syn på hva som er tillatt og ikke - men prøv nå uansett å holde deg unna ferdigshaker. (På den annen side - så er det vel bedre å få i seg noe, enn ingenting.) Har du tid og ork, lag deg en egen shake/smoothie (jeg regner med at det går an på den ene eller andre måten på ketolyse..?). Jeg følger ikke ketolyse, men lager med en smoothie hver morgen nå, med egg, blåbær og melk (og litt stevia).

Vanskelig, med andre ord!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 14:38   #10
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Her er kjøleskapet til enhver tid full av disse shakene...

Jeg drikker stortsett en slik til frokost hver dag, og jeg merker ingenting til stagnasjon e.l. Men dette er jo individuelt, så det er bare å prøve seg frem!!

Men 22,- kr sier du?!?! Her oppe koster dem 30,-!!!
Og i Sverige kostet dem 12,90.... (Hamstret litt jupp!! )

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 14:55   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Atkins Shake og Atkins Advantage bar er absolutt ingen måltidserstatter. Det er "snop" - hverken mer eller mindre. Den eneste som kan ha noen verdi som "krisemat" er Atkins Morning Shine. Men som magefyll når en ikke har tid til å spise skikkelig mat er det jo bedre enn å spise en vanlig sjokolade eller baguett - for å si det sånn ! Atkins konsernet har selv gått ut i amerikanske media og advart mot overdreven bruk av produktene som måltidserstatter. De anbefaler MAT

Det er billigere (og etter fleres mening) like greitt å lage en proteinshake med sjokoladesmak - basert på vann og valgt proteinpulver. Men nå snakker jeg næringsmessig. En proteinshake er jo heller ikke anbefalt som noen måltidserstatter, men som et tillegg til vanlig mat.

Å tro at shake og Advantage er en god erstatning for skikkelig mat er å lure seg sjøl. Og utrolig mange opplever faktisk at vekttapet stanser opp, selv om noen er heldige og tåler det.

Jeg har vært medlem av forskjellige Atkins forum på nettet siden det var mulig med forum. Og ingen av disse har noensinne anbefalt disse produktene. Kanskje derfor de selger heller dårlig i USA.......

Gammel 08-08-07, 14:57   #12
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 16:16   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

& sorry ! V´akke meningen å skremme deg !

Gammel 08-08-07, 16:23   #14
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

OK, da får jeg prøve å begrense bruken litt.

Har fått bakt et brød jeg syns er godt (Isets), det gjør hele frokosten veldig mye enklere så det er ikke like krise lengre.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 09:55

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.