Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-08-07, 12:04   #1
nettie
Medlem

nettie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 49
nettie er på en erverdig vei

Hjelp

hei alle sammen. Er ny her inne og fikk direkte hætta da jeg leste i boka til Torkil at man kan få utslag på prommillekontroll av å være i ketose. Er det noen som har opplevd dette?

nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 12:44   #2
moinx
Gjest

Sv: hjelp

Hvis det gir utslag på den blåsetesten til politiet forklarer du bare at du er i ketose, og ber om å få avlegge blodprøve.

Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:08   #3
nettie
Medlem

nettie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 49
nettie er på en erverdig vei

ja jeg leste det men det er no forferdelig flaut å bli kjørt inn på sykehuset i politibilen da..hehe...

nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:22   #4
geysirland
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 57
geysirland er på en erverdig vei

jøje meg..og jeg som kjører taxi ....

Det hadde jeg ikke tenkt på.

geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:35   #5
moinx
Gjest

Er jo ikke flaut så lenge man har sitt på det tørre.....!?
Og det er jo sjelden man blir stoppet da....heldigvis...

Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:56   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Jeg har promilleapparat hjemme, og på dette halvåret jeg har gått på kuren, så har jeg blåst en gang så det gjorde utslag, 0,8.... I begynnelsen hadde jeg alltid boka i veska når jeg kjørte bil, sånn at jeg kunne vise den viss jeg ble stoppa....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 14:26   #7
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

I en av de siste episodene til Doc Martin så handlet det om en kvinne i landsbyen som alle trodde drakk! Det viste seg at hun hadde diabetes, men det ble først påvist etter mye om og men - bla. blåste hun i et alkometer som gav utslag. Politimannen fikk beskjed om å bytte ut sitt gamle apparat da det gav utslag på personer som var i ketoacidose.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 14:30   #8
moinx
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

I en av de siste episodene til Doc Martin så handlet det om en kvinne i landsbyen som alle trodde drakk! Det viste seg at hun hadde diabetes, men det ble først påvist etter mye om og men - bla. blåste hun i et alkometer som gav utslag. Politimannen fikk beskjed om å bytte ut sitt gamle apparat da det gav utslag på personer som var i ketoacidose.
Trixie

Ja, det så jeg også på

Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 14:37   #9
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har promilleapparat hjemme, og på dette halvåret jeg har gått på kuren, så har jeg blåst en gang så det gjorde utslag, 0,8.... I begynnelsen hadde jeg alltid boka i veska når jeg kjørte bil, sånn at jeg kunne vise den viss jeg ble stoppa....

Hvor i boka står det da?? hadde vært kjekt å kunne vise til det i tilfelle

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 14:39   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor i boka står det da?? hadde vært kjekt å kunne vise til det i tilfelle

Står på side 88

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:03   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Trixie

Det er riktig at gamle alkometer også gir utslag på ketose. MEN vil for orden skyld presisere at ketose og ketoacidose er to forskjellige ting som absolutt ikke må sammenlignes.

Ketoner produseres i leveren, - og kommer fra fettsyrer som blir dannet når kroppsfett brytes ned som erstatning for glukose/sukker. I en ketogen diett, som Ketolyse eller Atkins – eller dietter som behandler barneepilepsi, kan de små mengder glukose som trenges for at kroppen skal fungere, dekkes av et minimum karbohydrater. Glukose kan også dannes i leveren – fra proteiner.Når kroppen produserer ketoner og bruker dem som brennstoff kalles det for ”ketose”.
Ketoacidose er en livstruende tilstand for diabetikere. Og det handler ikke om keto- delen av ordet, men acid – syre. Det er syreforgiftning av blodet og skyldes opphopning av ketosyrer i blodet på grunn av alvorlig insulinmangel. De vanligste årsakene er ved nyoppstått type 1 diabetes og i tilfelle hvor mennesker med type 1 diabetes får annen sykdom med feber som øker behovet for insulin. I slike situasjoner vil blodsukkeret være høyt (over 15 mmol/l) og man finner sukker og ketonsyrer (ketoner) i urinen. Uten behandling vil man raskt blir alvorlig syk med bevisstløshet (diabetes koma) -som damen i Doc Martin. Kombinasjonen høyt blodsukker, sukker og ketoner i urinen bør føre til at man straks kontakter lege. Det er altså det høye blodsukkeret og syreforbindelsen som er farlig. Ketonene er en del av bildet og er et resultat av tilstanden – IKKE årsaken.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
Lavkarbonovise, hjelp villemo1978 Spørsmål og svar 2 19-01-06 08:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.