Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen råd mot sulthetsfølelse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-09-08, 22:53   #1
karo_23
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2008
karo_23 er på en erverdig vei
Question

Noen råd mot sulthetsfølelse

heisann
jeg har gått på ketolysekuren i to uker nå..det jeg synes hørtes så fint ut med denne kuren var at dette er en kur hvor man ikke skulle være sulten og samtidig gå masse ned i vekt...denne opplevelsen sitter ikke jeg igjen med..noen kilo har jeg tatt av, men jeg synes jeg er sulten støtt og stadig særlig etter lunsjen og frem til middag, og og kvelden... jeg følger diett og oppskrifter, men allikevel synes jeg det er vanskelig...noen som har opplevd dette, og kan hjelpe meg videre??

karo_23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 22:57   #2
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: noen råd mot sulthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av karo_23, her.

heisann
jeg har gått på ketolysekuren i to uker nå..det jeg synes hørtes så fint ut med denne kuren var at dette er en kur hvor man ikke skulle være sulten og samtidig gå masse ned i vekt...denne opplevelsen sitter ikke jeg igjen med..noen kilo har jeg tatt av, men jeg synes jeg er sulten støtt og stadig særlig etter lunsjen og frem til middag, og og kvelden... jeg følger diett og oppskrifter, men allikevel synes jeg det er vanskelig...noen som har opplevd dette, og kan hjelpe meg videre??

Sikker på at du spiser nok fett? Det er mest fettet som sørger for fraværet av sult. Legg ut en typisk dagsmeny, så er det lettere å vurdere

Selv synes jeg en neve paranøtter (det er den nøttetypen som har færrest karbohydrater) hjelper godt. Også er det greit å huske på at kroppen trenger litt tid på å omstille seg på så mange vis, de første ukene kan være litt ... rare. Særlig hvis du spiste veldig mye karbohydrater før.

Gammel 29-09-08, 22:58   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Spis mer Spis deg god og behagelig mett til hvert måltid. Husk fett, det holder deg mett. Masse vann hjelper også.

Er du sulten mellom måltidene, spis fet ost, gjerne med skinke. Ha kokt egg på lur.

Hva spiser du til lunch da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 22:59   #4
tonetrollet
Medlem

tonetrollet sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 58
tonetrollet er ny på veien

Jeg hadde det sånn hele den første uka. Jeg var så sulten at jeg var uvel, og hadde hodepine fra morgen til kveld, tenkte at dette ikke kan være sunt... Jeg hadde det sånn selv om jeg vet at jeg spiste nok. et konstant sug som ikke ville slippe taket... Men plutselig gikk det over. Den gnagende sulten ble erstattet med velvære, behagelig metthet og masse god energi.... Bare stå på du, det går nok over, selv om det kan ta litt tid!

Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 10:40   #5
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd mot sulthetsfølelse

Hei
Sulten forsvinner helt eller delvis etter 1-2 uker. Høy fettprosent i maten demper sulten. Selv hadde jeg tendens til litt sultfølelse om kvelden i starten. Da tok jeg formasje som i praksis er fløte (oppskrift i bken)
Det ga rask methetsfølelse og økte fettinntaket. Det varte ikke lenge før sulten, for min del, var helt fraværende.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 21:50   #6
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Jeg hadde det også sånn de to første ukene, nå er det nesten motsatt. Jeg stopper å spise litt før jeg er mett - fordi etter ca. 30 minutter får jeg en sånn metthetsfølelse at det nesten er ubehagelig.... ( og det har jeg ikke kjent på mange år...)

Noen fler som har det sånn?

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 23:04   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Jeg hadde det også sånn de to første ukene, nå er det nesten motsatt. Jeg stopper å spise litt før jeg er mett - fordi etter ca. 30 minutter får jeg en sånn metthetsfølelse at det nesten er ubehagelig.... ( og det har jeg ikke kjent på mange år...)

Noen fler som har det sånn?

Høres ut som meg, det der!
I tillegg til å nesten aldri være sulten, blir jeg så fort mett at jeg nesten blir litt skremt innimellom!
Jeg som aldri ble mett før og var så sulten at jeg ble fysisk syk av det!
Er jo deilig å slippe det, da!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen av dere som har hatt en sprekk noen gang? rolly Ketolysekuren 2 21-08-07 22:39
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.