Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Porsjonskontroll

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-08-07, 23:49   #1
Spirea
Medlem

Spirea sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Spirea er ny på veien

Porsjonskontroll

For det dèt som er mitt problem. Jeg kan sikkert spise nesten riktig (har litt trøbbel med proteindelen, for jeg er veggis), men jeg spiser så MYE.... og det er vanskelig å legge av seg den vanen.

Jeg elsker bønner, både hjemmekokte og på boks. Er kjempeglad i linser, Fiberrik, egg og cottage cheese. Men jeg er så SULTEN.....

Og hva gjør jeg da? Det er vel ikke likegyldig hvor mye man spiser heller?

Nå har jeg sikkert gått glipp av mye, men jeg skjønner jeg trenger hjelp. Jeg trenger helt enkelt å vite om det er ok å spise en hel boks røde kidneybønner med pepper til lunsj eller om det ikke hjelper det grann å spise lure karber.

Desilusjonert og sulten... det er det jeg er

Gammel 01-09-07, 00:36   #2
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Porsjonskontroll

Spiser du ikke egg og fisk heller?

Og er du helt sikker på at du er sulten og at ikke det er psykiske "cravings"?

Passer du på å spise fett til alle måltider?

Du kan spise en porsjon bønner pr dag, en porsjon er på 1.5 dl ifølge det jeg lærte på fedon-kurs.
Dropper du C-måltidet kan du sikkert ta enda en porsjon.

Sist redigert av Trolljenta : 01-09-07 kl 00:43.
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:57   #3
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonskontroll

Jeg er og av den sulte typen og mine middagstallerkner har ofte topp

Når det er sagt så prøver jeg å gjennomføre at jeg drikker ett stort glass vann om jeg er sulten, ihvertfall mellom måltidene, så venter jeg 5 minutter. Ofte viser det seg at jeg var tørst isteden sulten.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Porsjonskontroll Spirea Dr Lindbergs 1 09-01-05 22:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.